Verslag SVF JO8-1 – Aurora JO8-1

26 Nov 2018 | JO08-1

Wat een spannende dag vandaag voor onze jongens! De aankomst van Sinterklaas in Cothen en een kraker van een wedstrijd spelen tegen het altijd lastige Aurora. Vanaf de eerste minuut word duidelijk, dat de teams aan elkaar gewaagd zijn. Na even aftasten vanuit beide kanten, weet Mats de bal voorin te veroveren en scoort de 1-0… binnen! Heerlijke start tijdens deze koude ochtend.

Aurora neemt direct daarna het initiatief waarbij na mooi overspel de bal op doel geschoten word en net onder de handen van onze keeper Vigo doorgaat. 1-1. Aurora heeft de smaak te pakken en scoort direct daarna 1-2. Na een uittrap van Vigo weet Sem de bal mee te nemen passeert de keeper en scoort als een echte spits koelbloedig de 2-2. Na een gelijkopgaande periode weet Aurora vanuit een van richting veranderd schot de 2-3 te maken. Direct daarna weet Sem wederom vanuit een uittrap van Vigo de 3-3 binnen te schieten. Daarna verliezen we even de concentratie en scoort Aurora binnen een minuut de 3-4 en 3-5! Scheidsrechter fluit voor de rust en dus een mooi moment om even de koppies bij elkaar te steken.

In de rust ruilen Mats en Vigo hun tenue en gaat Mats het doel verdedigen. Effe een korte pep talk en met volle strijd de 2e helft starten. Xavier pakt na het uitnemen van de bal direct de bal mee en schiet snoeihard op de paal, bal komt terug en word mooi binnen geschoten door Vigo. De toon is gezet, SVF is weer “On Fire”! We krijgen overwicht en dit resulteert tot een mooie doelpoging van Lars, die net langs het doel gaat. Verdedigend verzetten Bowie en Freek heel veel werk en “bijten zich in de tegenstander”. De gelijkmaker zit “in de lucht” en word dan ook gemaakt door onze kleinste man van het veld Nick! Hij viert dit als een echte prof op “Ronaldo wijze” 😉

Aurora pakt zich weer op en scoort de 5-6. Direct daarna krijgt Sem op ruime afstand van het doel de bal op zijn schoen en jaagt de bal snoeihard in de hoek. 6-6, wat een spanning! Toeschouwers worden steeds fanatieker en moedigen onze jongens aan! Scheidsrechter fluit voor de “3e rustpauze”. Nu moet het gebeuren, met als doel tijdens de laatste 10 minuten vol gas te geven en de overwinning binnen te slepen. Na een gemiste kans van Aurora door een goede redding van Mats, komt de bal bij Nick en geeft deze mee aan Sem die overzicht behoud en Xavier vrij voor het doel zet 7-6!!

Sem maakt direct daarna de 8-6 en Nick de 9-6, SVF is los!  Toch nog een tegenspurt van Aurora 9-7. Ook onze verdedigers Bowie en Lars zetten druk naar voren, waarbij Bowie en Sem na een mooie counter op het doel afstormen en Bowie de 10-7 binnenschiet. De 11-7 volgt snel door Sem. We zitten in de laatste minuut, waarbij Bowie de bal op het middenveld verovert en als een kruisraket alle verdedigers er uit loopt en de eindstand noteert op 12-7. Wat een sportieve en spannende pot voetbal is ons voorgeschoteld door onze jongens! Na de wedstrijd gezellig penalty’s nemen en daarna snel omkleden en naar de Sinterklaas intocht. Volgende week staat er een uitwedstrijd op het programma bij VVIJ.