Verslag SVF JO12-2 – Delta Sports JO12-6

08 Nov 2021 | JO12-2

De herfst doet zijn intrede nu echt. Nog niet alle blaadjes van de bomen, maar wel een koude ochtend. Om 08:45 uur de aftrap voor de wedstrijd tegen de tegenstander uit Houten. Zij zijn nieuw in de poule, dus weten we niet wat we kunnen verwachten. Misschien saai om steeds te horen, maar feit is wel dat het bij Delta Sports wederom allemaal grote kinderen zijn… en alleen maar jongens. Desalniettemin, lees rustig door want het slot is positief, voor SVF wel te verstaan.
De wedstrijd begint explosief. SVF laat zien dat thuis ook zijn voordeel heeft. De vele toeschouwers (zowel thuis als uitpubliek) mengen zich in het gejoel, om de kinderen positief aan te moedigen. Mooi om te zien dat er zoveel publiek is! In de 3e minuut waagt Stefan van grote afstand een schot op doel. Je zou denken een voorzet op Mats, maar omdat hij de bal niet raakt schrikt de keeper en gaat de bal rechtdoor het doel in 1-0. Kort daarna komt na een snelle counter Mats alleen voor de keeper, maar hij schuift de bal net naast. Voorin en op het midden is Delta Sports sterk, maar in de verdediging zijn ze kwetsbaar zodat daar wat kansen kunnen liggen voor SVF. Maar eerst laat onze Maartje zien hoe men een mooi doelpunt maakt. Op het middenveld komt de bal via een kaats voor haar voeten en zonder te denken ramt ze de bal in de goal. Niet bijzonder zou je zeggen, maar over een afstand van 20 meter is dat het wel! Het staat 2-0.
Tot de eerste pauze heeft SVF de wedstrijd in handen. Maar na de pauze krijgt Delta Sports meer grip op de wedstrijd. Zij scoren terecht de 2-1 en 2-2, ondanks fantastisch keeperswerk van Tygo.  In de rust is het nodig om de puntjes weer op de i te zetten. Hard werken is wederom het devies, en dat gebeurt ook. Maar wat al is gezegd, Delta Sports staat hun mannetje en hebben meerdere kansen laten liggen.
Na de rust gaat SVF weer door waar het bij het begin mee bezig was; goed voetballen. Daarbij is Mats op dreef en scoort via prachtige counters de 3-2 en 4-2. Na de laatste pauze dreigt Delta Sports weer terug te komen. Ze scoren 4-3 en wordt het weer spannend. Delta Sports krijgt (te) veel kansen, maar benut ze gelukkig niet. Dit geeft SVF weer kans om er stiekem nog eentje in te tikken en de wedstrijd ‘op slot’ te gooien. Mats tikt de 5-3 binnen. Het slotakkoord is voor Delta Sports en zij bepalen de eindstand op 5-4. Al met al een mooie en terechte overwinning voor ons team JO12-2. Want toppers, dat zijn het.
⚽️⚽️⚽️