Verslag SVF JO12-2 – De Merino’s

13 Sep 2021 | JO12-2

11 september 2021

Op vrijdagavond heeft het ‘ietsje’ geregend in Cothen, waardoor de kurk als een plakkaat op het kunstgrasveld ligt en oogt als een dikke speculaaskoek. Maar we kunnen gelukkig gewoon de wedstrijd spelen. Maar voordat we dat gaan doen, maken we eerst een teamfoto, met en zonder de sponsors. We beginnen op tijd onder leiding van scheidsrechter Claudia (er zijn steeds minder scheidsrechters beschikbaar) aan de wedstrijd. De spelers van De Merino’s zijn groot, heel groot. Onze kids klein(er), maar niet minder dapper. We zien echter al wel snel dat De Merino’s goed zijn. Een eerste signaal wordt door De Merino’s gegeven in de 5e minuut, als een hard schot op de paal eindigt. Dit gelukje wordt kort daarna teniet gedaan, een nieuw schot van De Merino’s gaat via Mats in het eigen doel 0-1. De wedstrijd gaat door en de tweede goal is óók een ongelukkige. De bal gaat via de kluts en een been van Joep wederom in de eigen goal. Niet onterecht dat De Merino’s scoren, maar op deze manier is jammer natuurlijk. We zien dat SVF het daarna te veel laat gebeuren. Iets te weinig aandacht en concentratie. Bij de eerste pauze staat het 0-4. We spreken af dat we meer passie en strijd in de wedstrijd moeten leggen. Dat lukt goed, want De Merino’s weet tot aan de rust én de volgende pauze niet te scoren. SVF heeft er in deze fase werk van gemaakt om de wedstrijd om te buigen. Veel doelkansen van SVF stranden door goed keeperswerk of de zeer goede laatste man bij de tegenstander. De bal mag er niet in. Maar wederom laat SVF zien te kunnen knokken en inzet te tonen. In het laatste deel van de wedstrijd zijn de krachten weggeëbd en slaat De Merino’s nog 3 keer toe en eindigt de wedstrijd in 0-7. Wellicht iets geflatteerd…..maar het staat wel op het scorebord. SVF heeft karakter getoond, helaas is De Merino’s een maatje te groot. Op naar de volgende wedstrijd en komende week weer lekker trainen.

⚽️⚽️⚽️

Robert Otten

Schrijf je in voor de nieuwsbrief