Verslag SVF JO11-2 vs ‘t Goy JO11-2

31 Aug 2020 | JO11-2

Nou, we zijn weer uit de startblokken voor een nieuwe seizoen! Eindelijk ?. Hopelijk blijven we verschoond van grote impact door Corona. Uiteraard moeten we nog wel rekening houden met de geldende regels.
Afgelopen week hebben we weer getraind. Na de eerste trainingsweek een hoop feedback van de kids over spierpijn…..een goed teken!! Ze hebben goed hun best gedaan en van diverse ouders kwam de bevestiging dat ze voor de eerste oefenwedstrijd behoorlijk zenuwachtig waren……en vooral vroeg op waren! Tsja, als ouder onderschat je nog weleens dat het voor de spelers toch weer een grote stap is richting 8×8 en spelen op een half veld.
Nadat we de kids hebben ‘overhoort’ over de spelregels gaan we naar het veld. “Zo, dat is groot…” hoor ik zo nu en dan. Maar onze boys en girls zijn er klaar voor!!

De eerste echte oefenwedstrijd tegen ‘t Goy. We hebben hulp van Sem en Bram omdat Karel en Jayden nog afwezig zijn. De scheidsrechter (jaja, een heuse echte die nu tussen de spelers loopt) leidt de aftrap in. Het spel is in het begin even onwennig en SVF moet zich (overigens net zoals ‘t Goy) aan de nieuwe situatie aanpassen. Maar binnen korte tijd passen de kids zich aan. Het spel golft op en neer en de eerste helft is in balans tussen de beide elftallen. SVF heeft kansen, maar ook ‘t Goy heeft gelukkig het vizier nog niet scherp. Over en weer hadden een paar goaltjes niet misstaan. Maar, net voor de rust wordt een mooie aanval door Sem doeltreffend afgerond 1-0. Er wordt uitbundig gevierd en het voelt als een ‘verlossing’.
In de rust praten we bij. Mooie reacties van de kinderen die praten over meer ruimte om te voetballen. Tsja, ze worden groter….. Ook hebben ze reeds door dat het veld op en neer rennen niet meer de bedoeling gaat zijn…… ze snappen dat we ons opstellen in de linies van aanval, middenveld en verdediging, en dat ieder zijn werk moet doen vanuit zijn positie ?.

Na de rust openbaart zich een ‘show’. SVF zet aan en gaat letterlijk mooier en beter voetballen. Echt super van onze bikkels die daarnaast de good old “de beuk erin” nog niet zijn verleerd. In het begin van de tweede helft zie je dat we dichter en dichter bij de goal gaan komen. Lucy, Joep en Maartje raken de paal. Sem breekt door en tekent uiteindelijk voor de 2-0. Het is tevens het breekpunt. ‘t Goy laat de koppies hangen, het verzet is gebroken.
Stefan voelt zich thuis in de voorste linie en scoort 3-0 en 4-0. De 5-0 is een lullige eigen doelpunt na een flipperkast actie voor de goal. Ook Bram pikt een goaltje mee 6-0 (zijn zakgeld is weer verzekerd Jos?….?). Het slotakkoord drijft de eindstand op tot 11-0! Joep (1x) en Sem (4x).

Helaas moeten we van het veld af en kunnen we geen penalty’s nemen, er staan weer andere elftallen klaar. We hebben in ieder geval genoten. Naast de vele goals hebben we weer een strijdbaar vriendenteam gezien. Op naar volgende week. Thuis tegen Vriendenschaar. Eerst nog weer even lekker trainen en de spierpijn eruit lopen. Let op; we trainen maandag en donderdag.

Groet,

Robert ⚽️⚽️⚽️