Verslag SVF JO11-2 vs Focus JO11-3

21 Sep 2020 | JO11-2

SVF JO11-2 begint warm te lopen! Ze moesten even wennen aan het halve veld, maar na 3 wedstrijden is de conditie meer en meer in orde én wordt het spel beter en mooier. Bij het mooie weer op deze speeldag liep de wedstrijd als een zonnetje. Laten we de start van de wedstrijd wel even apart beschouwen. We gaan met sommige slaperige hoofdjes het veld op en moeten weer wennen aan de frisse ochtenden. Het begin van de wedstrijd is wat onwennig. Na 5 minuten scoort Focus de 0-1. De focus van SVF was nog niet scherp zeg maar. Een voorzet gaat over de verdediging heen en de spits van Focus heeft de bal voor het intikken. Maar door de tegengoal gaat het SVF hart wel bonken en gaan de oogjes open.

Het zonnetje helpt ons op te warmen. Mats en Stefan hebben beide de 1-1 op de schoen, maar lukt net niet. Een paar kansen voor SVF later gebeurt het toch; Stefan rond in de 14e minuut een prachtige pass door Karel heel knap af 1-1. Meteen daarna even pauze. We voelen dat er iets gaat gebeuren. Alsof een vulkaan op het punt van springen staat. We spreken af dat we doorgaan met wat we reeds doen; goed voetballen.

Focus staat 1e in de poule, dus staan ze daarmee in de belangstelling van onze kids om ze zonder puntjes terug naar huis te sturen. En waarschijnlijk helpt het dat de trainer/leider een drankje beloofd na de wedstrijd, mits er wordt gewonnen. Nou, dat zet de boel wel extra op scherp, de boys en girls gaan het veld weer in met de juiste instelling; winnen!Na de pauze zien we naast mooi voetbal ook doelpunten, héle mooie doelpunten. Stefan schiet de 2-1 binnen, Karel aansluitend de 3-1. Focus lijkt gebroken, maar prikken wel ongemerkt de 3-2 binnen. Voor rust weet Stefan gelukkig wat rust te brengen door de 4-2 te scoren. En de goals en het spel zijn de verdienste van het hele team! De verdediging staat met Joep en Maartje als een huis. De middenvelders Jayden, Lucy, Bente en Karel bestrijken de grote ruimte, Mats en Stefan zijn onze gevaarlijke voorhoede met goede schoten en snelheid. Tygo heeft niet veel te doen, maar is wel waakzaam en heeft veel invloed op de spelhervattingen. Even rusten.

We bespreken de tactiek en we proberen de rust te houden. Een overwinning lonkt, maar blijven opletten is een pre! Focus is gewoon ook een goed elftal. Maar na rust dendert de SVF trein door. De druk wordt verder opgevoerd en Focus gaat zwichten. We zien daarbij dat conditie ook mee gaat tellen! Karel maakt de 5-2, een eigen goal zet de stand op 5-3. Lucy krijgt een grote kans maar helaas voor haar gaat de bal langs de verkeerde kant van de paal. In het laatste deel van de wedstrijd scoort Focus nog via een verdwaalde vrijstaande man, maar heeft vooral Stefan het op zijn heupen. De ene goal is nog mooier dan de andere. De 6e, 7e en 8e goal hebben een niveau cum laude met eervolle vermelding. Vooral de 7e blijft bijna letterlijk hangen in de haak, ofwel kruising. De eindstand is om trots op te zijn; 8-4. De penalty’s worden op dezelfde wijze als het vertoonde spelbeeld genomen; 8-0 voor SVF. Al met al een prestatie van formaat van onze kanjers. Van het flesje drinken en zakje chips (jarige Joep) wordt genoten. Volgende week in en tegen ‘t Goy.
⚽️?️

Schrijf je in voor de nieuwsbrief