Verslag SVF JO11-2 vs Aurora JO11-1

01 Sep 2021 | JO11-2

Vandaag de start van een hopelijk mooi en lang voetbalseizoen!
Met het vroege ochtendzonnetje verzamelen we om 8.15 bij de club.
Na de warming up starten we om 8.45 aan de wedstrijd. Lars is vandaag afwezig.
Sem Nieuwhof komt ons team versterken.
Hierdoor behouden we 9 spelers en dus 1 wissel.
SVF start krachtig aan de wedstrijd en weet direct goed gebruik te maken van de grote ruimtes. Deze ruimtes zijn extra groot voor onze mannen, want ze spelen voor het eerst op een half veld! Zowel Max als Stijn weten vanaf de flanken onze spitsen Bowie en Sem prima te bereiken! Dit resulteert direct in de 2e minuut in een vroege goal. Op het middenveld zijn Levi en Xavier de tegenstander te baas en ondersteunen zowel aanvallend als verdedigend. En ook de verdediging staat met Rens & Freek als een huis. Na 15 minuten vlak voor de korte rustpauze staan onze toppers al voor met 3-0! Dat belooft wat vandaag!
Onze keeper Vigo heeft voor de pauze nog weinig te doen gehad, maar moet vlak na rust zichzelf toch even flink strekken om een schot op doel net over het doel te tikken. SVF pakt daarna direct weer het initiatief en loopt uit naar een voorsprong van 5-0. In de rust wisselen Rens en Vigo het keeperstenue en gaat Rens ons doel verdedigen. Na rust speelt Aurora een stuk sterker en moet Rens direct flink aan de bak. Ondanks een paar mooie reddingen van Rens, komt Aurora toch terug naar 5-3 en brengt de spanning in de wedstrijd met nog 10 minuten op de klok volledig terug.
Onze mannen dachten dat de overwinning al binnen was en moeten de laatste 10 minuten alles geven om de overwinning binnen te halen. Gelukkig lukt dit ook en sluiten we de wedstrijd af met een dik verdiende 7-4 eindstand. Een geslaagde eerste wedstrijd van het seizoen met zo nu en dan heel mooi samenspel! Ook leuk om te zien dat de gebroeders Nieuwhof elkaar voorin regelmatig wisten te vinden met daarbij een paar hele mooie doelpunten. Na de wedstrijd nog even penalties schieten met elkaar en daarna de overwinning vieren. Volgende week starten we de competitie direct met een kraker tegen “onze vrienden uit Wijk”. Het belooft een mooi seizoen te worden.. ??

Gerjan Zomer

Schrijf je in voor de nieuwsbrief