Verslag SVF JO10-2g – t Goy JO10-2

20 Jan 2020 | JO10-2

De winterstop is weer voorbij. Na alle feestdagen is het normale ritme weer opgepakt, lekker trainen en een goed georganiseerd zaalvoetbal toernooi door SVF in de sporthal als voorbereiding. De jongens en meisjes zijn er weer helemaal klaar voor.

❄
??
?

Voor de 3e keer dit seizoen mochten we aantreden tegen t Goy JO10-2. En dat smaakte naar revanche. De eerste keer waren we niet compleet en speelden we in de regen op een grasveld, die uitslag noemen we maar niet meer, dan de 2e wedstrijd bij ons thuis was een super spannende wedstrijd en eindigde in gelijkspel. Dus nu maar eens winnen. Lekker veel supporters langs de kant en das ook wel begrijpelijk een heerlijk winterzonnetje schijnt namelijk over het veld.

De coach heeft de winterstop niet stilgezeten en hij heeft een wisselschema in elkaar gedraaid waar Ten Hag nog een puntje aan kan zuigen en met drie wissels is het ook geen overbodige luxe. De wedstrijd gaat van start en er wordt direct druk gezet door SVF en wat direct opvalt is de rust in het spel en het overspelen naar elkaar. Ondanks dat komt t Goy toch als eerste bij de goal en schiet de 0-1 binnen. Dan volgt er een corner voor t Goy en schiet Lars de 1-1 binnen, oh nee eigen goal 0-2.

Al snel heeft SVF zich herpakt en heeft weer de overhand. Stefan maakt een rush in komt voor de goal. De keeper houdt in eerste instantie maar door zetten van Stefan en Lucy heeft een doelpunt tot gevolg. Yes yes yes 1-2.

??

Helaas blijft het de eerste helft bij 1 goal voor SVF en loopt t Goy uit naar 1-4. Tijdens de rust even de tactiek bespreken en laten zien dat we beter kunnen, vorige keer was het ook gelijk spel. Peptalk heeft geholpen, er volgt een wereldgoal van Maartje. De keeper trapt de bal uit recht in de voeten van Maartje en neemt de bal in 1 keer op de slof en schiet hem binnen.

⚽
⚡
?

2-4. Dit is de brandstof die onze jongens en meisjes nodig hebben. Ze hebben zeker het veld overwicht en creëren meer en meer kansen. Helaas staat de keeper zijn mannetje en weet de schoten van Lars en Teun af te wenden. De verdediging staat ook weer als een huis Joep en Bente halen continu de snelheid eruit.

Dan volgt nog een verdwaald schot van t Goy die over de kleine Tygo heen vliegt 2-5. Das ook gelijk de eindstand. Helaas geen sportieve revanche gepakt door de laatste wedstrijd van dit drieluik te winnen. Alle jongens en meisjes hebben weer heerlijk gestreden en op naar volgende week.

De toppers spelen dan om 9:00 uur tegen Candia in Rhenen.