Verslag SVF JO10-2G – Jonathan JO10-5

09 Dec 2019 | JO10-2

Nou, vorige week een dompertje te verwerken gehad in een verlieswedstrijd. Er is hard getraind deze week. Met de inzet is niks mis en met het geloof dat dit leidt tot betere resultaten houden we de spirit er in.
Wat zijn het toch bikkels. Iedere keer verbeteren zij ook zichzelf.
Vandaag dus Jonathan. De dag begint mooi, een strakke blauwe lucht, felle zon en de blaadjes van de bomen. Een echte frisse winterdag.

We prepareren ons op de wedstrijd, de moppen zijn leuk, de koppies staan op overwinning. We beginnen en hoe! Hard werken, mooi overspel en goed voetbal houden Jonathan ver van onze goal. Het veld is glad en dat is in het voordeel van ons spel vandaag. Afstandsschoten worden afgevuurd, maar de keeper van Jonathan houdt z’n hokkie vooralsnog schoon. Maar dan breekt een periode van girl power aan, er gaat gewerkt worden aan het quotum van de damesgoals. Na een prima aanval rondt Maartje deze af met een dito goal. Hij wordt gevierd alsof we de zilvervloot binnenhalen. Voor de eerste pauze schiet Lars van grote afstand de bal strak over de grond binnen de palen. De keeper heeft moeite de gladde bal te keren en deze rolt over de achterlijn 2-0.

Na de pauze is er een memorabel moment; Lucy scoort haar eerste goal en zet de 3-0 op het bord. Juichende kinderen en hossende ouders langs de lijn, alleen de polonaise ontbreekt nog. Gelukkig is het hierna snel rust want de kids moeten even afkoelen. Na de rust, waarin tegen elkaar wordt gezegd om waakzaam te blijven, scoort Teun vrij snel de 4-0. Dit geeft een gevoel; “geen vuiltje aan de lucht”…..toch? Maar snel hierna de 4-1 én 4-2 door Jonathan als antwoord. En ja, dan sluipt er toch een soort van angst in de ploeg. De tweede pauze gebruiken om de rug te rechten, schouders omhoog en koppie erbij. Ondanks dat Jonathan toch nog de 4-3 weet te maken, weet SVF de terechte overwinning over de streep te trekken; well doen kids! Na de penaltyreeks gaan de kids met een big smile richting de kleedkamer. Wat een heerlijke wedstrijd was dit zeg!

Aankomende wedstrijd wéér lekker thuis, tegen Vriendenschaar. Komt allen!

⚽

Schrijf je in voor de nieuwsbrief