Verslag SVF JO10-2 – Focus JO10-4

18 Sep 2019 | JO10-2

Op deze mooie nazomer zaterdagochtend mogen onze jongens en meiden aantreden tegen Focus JO10-4. Ouders en heel veel extra toeschouwers hebben de weg naar ons sportpark gevonden om de jongens en meiden aan te moedigen.

Na een goede gestructureerde voorbereiding gaat de wedstrijd van start. Het wordt al snel duidelijk dat Focus voor de harde afstandsschoten gaat.
Voetballend spelen ze niet samen. Focus doet hun naam geen eer aan, want de focus is vooral boven en naast de goal. Dit is het geluk voor SVF. De jongens en meiden staan hun mannetje in de verdediging. Focus heeft getraind op hoog schieten en hier blijkt dat ons keepertje Tygo net ff een paar centimeter te kort is.

Focus loopt in de eerste helft slechts uit naar een 0-3 voorsprong. De rust wordt even een stevige peptalk gedaan door coach Robert en het vermoeden bestaat ook dat er nog even aandacht aan de ijsjes is gegeven. Het vertaalt zich meteen uit, vanaf de aftrap meteen onderschepping van SVF en Teun slalomt zich in een rush naar de goal en direct volgt de 1-3.

Focus is weer wakker en zet weer druk, maar de SVF defensie is keisterk vandaag. Helaas na 6 reddingen van keeper en tientallen onderscheppingen van de verdediging toch de 1-4 en al snel volgt de 1-5 en de 1-6. 1-7. Na weer een lange periode van verdedigen en tegenhouden wordt het toch 1-8 en is tevens de eindstand. De jongens en meiden hebben weer gestreden en zijn top met de druk van de tegenstander omgegaan. Mooi om te zien dat ze vooral voor het voetballen gaan en samen spelen.

Volgende week een uitwedstrijd tegen Delta Sports in Houten om 10:30. Dat wordt weer ouderwets op gras spelen.