Verslag SVF JO10-2 – CDW JO10-5

10 Oct 2019 | JO10-2

Na de eerdere ‘zeperds’ tegen de Houtense tegenstanders Delta Sports en Houten nu een echte derby op het programma tegen onze buur CDW. Maartje is vandaag afwezig, voor de rest zijn we compleet. Kunnen we weer een mooie pot op de mat leggen? Het weer is vandaag ook weer top! Strak zonnetje bij een frisse oktober ochtend. De jassen kunnen nog steeds uit en de mouwen omhoog. De kids hebben goed getraind afgelopen week en ook bereid weer de slag aan te gaan.

Exact 10:15 uur trappen we af en de intenties zijn duidelijk; SVF zet druk en CDW staat op modus verdedigen. Ondanks het lichte veldoverwicht is het een leuke aantrekkelijke wedstrijd met kansen over en weer. De lat en paal doen ook weer gezellig mee…… Het scoreverloop geeft bij rust een klein voordeel voor SVF. 1-0 door Lars, een mooi afstandsschot. De keepers hebben een duidelijke vinger in de pap. Tygo heeft de eerste echte keeperstrainingen achter de rug, dat maakt hem nog beter! Hij houdt ogenschijnlijk onhoudbare ballen toch tegen op fantastische wijze. De verdediging staat er vandaag ook weer, het middenveld en de aanval voeren hun taken uit.

Na rust komt SVF in een goede flow en maken ze 2-0 (Lars), 3-0 (Jayden) en 4-0 (wederom Lars). Geen vuiltje aan de lucht……zou je zeggen. Zoals al eerder gezegd is het een leuke en open wedstrijd met een sportief karakter. Maar in het laatste deel van de wedstrijd gebeurt datgene wat een echt ‘voetbalsyndroom’ kan worden genoemd.

SVF denkt er reeds te zijn. CDW wisselt de keeper. En laat die keeper nou ook goed te kunnen voetballen. In het laatste kwart wordt snel de 4-1 en 4-2 gescoord…..SVF even opletten graag!! Maar goed, CDW ruikt ‘bloed’ en zet aanval na aanval op en vuurt flink wat schoten af. Zoals niet verwacht maar wat wel gebeurt; CDW komt terug tot 4-4 met nog 1 minuut te spelen. Spanning ten top, joelende menigte en toeschouwers die de spelers aanmoedigen. Pfieuwww…….het eindsignaal! Dat fluitje van de scheidsrechter kan soms ook als muziek in de oren klinken.

De penalty’s worden, net als de wedstrijd, met het nodige vuurwerk genomen. De keepers staan weer met verve het goal te verdedigen. SVF verzilvert ‘maar’ 1 penalty, wel op zeer fraaie wijze overigens.

We hebben genoten van de wedstrijd, strijd en passie door SVF én CDW. Eerlijk is eerlijk. Volgende week uit tegen en in ‘t Goy. Hopelijk weer vuurwerk en een mooi spektakel.

⚽

Schrijf je in voor de nieuwsbrief