Verslag SVF JO08-2 – Bunnik ‘73 JO08-2

23 Sep 2018 | JO8-2, SVF JO08-2

Vol zelfvertrouwen na een goede bekerreeks stonden de mannen klaar voor hun eerste competitiewedstrijd van het seizoen thuis tegen Bunnik. Ideaal voetbalweer, droog fris met een waterig zonnetje, papa’s, mama’s, ooms, tantes, opa’s en oma’s aan de kant…………..alleen de voetbalkleren……..waar zijn die??….maar na een helder moment van Jos kwamen ook die weer boven water.

Eerste helft begon met Sem als keeper en die had het vooral moeilijk met zijn concentratie bij de wedstrijd te houden. Vanaf het eerste fluitsignaal werd meteen vol de aanval gezocht door de groene brigade en dat ging de hele eerste helft door waardoor Sem helaas/ gelukkig erg weinig te doen had. Al snel viel de 1-0. Na een goede diepte pass van Rens, passeerde Mees een aantal Bunnik spelers waarna hij de bal uiteindelijk bij Dean kreeg die beheerst afmaakte. En dat smaakte naar meer. Vanuit de aftrap werd meteen jacht op de bal gemaakt die in no-time werd veroverd. Aanval over links via Dean, die zelf de 1-2 met Bram opzet en de voorzet van Bram meteen tot doelpunt promoveert. De drie nul een paar minuten is een exacte kopie van de tweede zelfde aangever en wederom Dean die hem hoog binnenschiet.

Voordat de mooiste goal gemaakt wordt, maakt Dean zijn kwartet vol 4-0. Komt Bunnik er dan niet aan te pas, toch wel hoor. Maar onze eigen Mathijs de Ligt, Rens heerst achterin, en haalt met zijn snelheid en goede positiespel de angel uit menig Bunnik aanval. Tel daarbij en fanatiek jagend en goed storend middenveld met Sem (2e helft) Mees, Tim en Bram en Bunnik heeft het gewoon lastig om zich onder die druk uit te voetballen, zeker met Tom en Dean continu op de loer in aanvallend opzicht.

De 5-0 is een beauty, Tim neemt de bal op snelheid mee, omspeelt een tegenstander, passed naar Tom, die mooi bij zijn tegenstander wegdraait en tegendraads inschiet, keeper op het verkeerd been en 5-0 op het scorebord. Net voor rust wordt ook nog de zes nul binnen geprikt door Dean.

Na een korte rustpauze, gaat Rens in de goal. Bunnik heeft duidelijk een goede peptalk in de rust gehad want ze beginnen de tweede helft een stuk fanatieker en beter dan de eerste helft, Combinerend komen ze gevaarlijk dicht bij de goal van Rens. Die weet met een paar goede reddingen zijn doel echter schoon te houden. Uit een tegenaanval geeft Tim een mooie voorzet op Mees, die heeft zijn vizier alleen nog niet helemaal op scherp staat. De tegenaanval wordt snel gestopt doordat Sem op het middenveld de bal heroverd, pass naar Tim, die op zijn beurt opstoomt langs de rechterkant en een mooie voorzet aflevert. Uit de tegenaanval eindelijk de verdiende tegengoal van Bunnik, mooie aanval door het midden en met een mooi schot afgemaakt.

Dat was blijkbaar ook het signaal voor onze mannen om weer wat scherper te worden en een beproefd recept uit de eerste helft boven water te halen. Bram over links, voorzet die bij Dean uitkomt en afdrukken maar, 7-1. Maar ook Bunnik had de smaak te pakken en SVF was iets te veel met aanvallen bezig, Bunnik maakte daar gretig gebruik van 7-2.

Het slotakkoord is echter weer voor SVF. Eerst wordt een mislukte uittrap van de keeper van Bunnik door een attente Tom gepromoveerd tot doelpunt. En als slotstuk letterlijk in de laatste seconde een door Bram met zijn knie hoog in het doel afgeronde voorzet van Tim 9-2. De vreugdekreet van Bram hebben ze waarschijnlijk tot in Bunnik gehoord, maar belangrijkste de buit is binnen. Een mooie verdiende 9-2 overwinning, dankzij een fanatiek en energiek jagend en voetballend SVF wat ook al meer en beter met elkaar overspeelde dan de vorige wedstrijden en elkaar steeds beter weet te vinden. Volgende week: half acht vertrekken naar Veenendaal, Heerlijk….!!!!!!