Verslag SVF JO08-1 – DVSA JO8-1

15 Apr 2019 | JO08-1

Het was koude zaterdagochtend. De zon scheen volop en onze tegenstanders uit Amerongen stonden op voorhand al met een paar-nul voor…ze hadden nog (bijna) niets verloren en onze grote leider was elders aan het scouten. Gelukkig hadden Arjan en Martijn zichzelf opgeworpen om de mannen tactisch te begeleiden. Dat heeft de tegenstander blijkbaar behoorlijk uit evenwicht gebracht! Arjan kreeg zelfs de twijfelachtige eer om de fluit te bedienen. Dat biedt kansen..

Matts begon op het goal, daarvoor een ijzersterke verdediging met respectievelijk Freek, Xavier en Vigo als laatste man. Het middenveld bestond uit Lars, Nick en op de ‘10’ Sem als spelverdeler en Bowie als diepe spits. De wedstrijd begon met over en weer met fanatiek spel. Kansen genoeg en de spanning van het eerste doelpunt hing in de lucht. Er werd hard gewerkt, door iedereen, en af en toe werden er zelfs mooie combinaties opgezet.

Het was wachten tot de 14e minuut voordat de score werd geopend! Stoomtrein Freek denderde weer eens van achter naar voren. En Sem had hem in de gaten en gaf de bal mooi voor op Freek die de doelman van DVSA kansloos liet. 1-0! Het moraal van DVSA was even gebroken en de 2-0 lag er binnen een minuut al in. Wederom was het Freek met de voorbereiding. Hij zette een mooie combinatie op met Bowie die op zijn beurt Sem wist te vinden die hem beheerst binnenschoot. Daarna was het de beurt aan DVSA die onder het toeziend oog van hun zeer fanatieke coach druk wist te zetten op de verdediging van SVF. Dit resulteerde in een schot op de lat en nog meer goede kansen. Matts stond zijn mannetje op de goal en de verdedigers vochten als leeuwen. De rust kwam precies op het juiste moment en onze jongens konden even op adem komen.

Na de rust ging DVSA verder met druk zetten. Een mooi hard schot spatte uiteen op de lat waar na de rust Lars onder had plaatsgenomen. Dit was het signaal om nog eens aan te zetten en SVF had weer slechts 4 minuten nodig om 3 doelpunten te maken. In minuut 24 een geweldige solo van Sem die de bal mooi en hard in het net schoot, 3-0. De 27e minuut werd Bowie bediend door Sem (4-0) en de 28e Matts door alweer een voorzet van Sem. 5-0!! Kort daarna was het Vigo zijn beurt de bal kreeg van de ongelukkige keeper en de 6-0 maakte. De eer werd gered door een, mag gezegd worden, een mooi doelpunt van DVSA in de laatste seconde van de wedstrijd. 6-1

Complimenten voor iedereen!!
1-0 Freek
2-0 Sem
3-0 Sem
4-0 Bowie
5-0 Matts
6-0 Vigo

En de uitslag van de pingels?

SVF ⚽⚽⚽⚽
DVSA ⚽⚽⚽