Verslag SVF – HDS

25 Sep 2023 | SVF 1

We liggen uit de beker, maar mét perspectief voor het nieuwe seizoen, zo klonk het vorige week na het verlies uit bij VV de Posthoorn. Met die lijn heeft SVF zich klaargestoomd voor het nieuwe seizoen. Zowel de trainers als de selectie hebben onwijs veel zin de start van de competitie.

Voordat we de wedstrijd in duiken, blikken we terug op een leuke ochtend en begin van de middag. SVF 2 en JO19-1 speelden respectievelijk tegen de Musketiers  en CDW. SVF 2 is dit jaar gepromoveerd naar de 4e klasse en speelde aantrekkelijk voetbal. Met een aantal mooie goals van Thiemen Brandts en Gijs van Woudenberg weet SVF 2 de eerste competitiewedstrijd met 3-2 te winnen van de Musketiers. Ook JO19-1 wist op deze ‘super Saturday’ de winstpartij naar zich toe te trekken door met 1-0 onze buren van CDW JO19-1 naar huis te sturen. Met een aantal springkussens voor de kinderen en het team of the week JO10 stond alles opgelijnd voor SVF 1 om de drie punten thuis te houden.

De opkomst van de wedstrijd is door SVF leuk georganiseerd.Na de aftrap van de wedstrijd mist SVF nog wat scherpte.HDS blijkt een fysiek sterke verdediging te hebben, die overigens de bal zodra ze deze afpakken meteen naar voren peren. Van het fysiek sterke HDS is bij ons bekend dat de dode spelmomenten ook voor HDS vaak een opsteker zijn. We willen voorkomen dat we de corners en vrije trappen veel tegen hebben. Toch weet HDS in de 1e helft een corner om te zetten in een doelpunt. SVF laat helaas weinig van het voetbal zien dat de afgelopen weken ook te zien is geweest. Mogelijk zijn het toch de zenuwen voor de eerste competitiewedstrijd. Het staat 0-1 voor HDS en dit is tevens de ruststand.

In de rust bespreekt SVF nogmaals het strijdplan: We winnen geen lange ballen voorin en willen daarom graag de bal onder kniehoogte houden, rondspelen dus. Ook in de tweede helft lijken we helaas bang om fouten te maken en wordt de bal zodra deze in bezit is vrijwel meteen naar voren gespeeld. Op de positieve noot: Gijs de With is vandaag Man of the Match. Goed verdedigend werk leidde tot veel balveroveringen en weinig kansen voor HDS. Toch weet HDS ook in de 2e helft een kans om te zetten in een doelpunt. De wedstrijd eindigt in SVF 0-2 HDS.

Al met al kunnen we zeggen dat het voetballen vandaag meer op een potje ping pong leek. Proberen van achteruit de lange bal te spelen, terwijl we wisten dat de kopduels niet te winnen waren en de 2e bal op het middenveld ook niet voor ons was. Dit leidde tot de verliespartij. Een verliespartij van onszelf, nog meer dan van HDS. Deze week is het zaak terug naar de tekentafel te gaan, en het voetballen zoals we dat in de voorbereiding en beker wél deden weer op te gaan pakken. Normaal is een goed begin van het seizoen het halve werk, dat betekent dat we dit jaar simpelweg wat meer werk gaan verzetten. Op naar VVZ ’49, die afgelopen periode goede zaken heeft gedaan. Een geducht tegenstander om de draad van het voetballen weer op te pakken. Dank aan de talrijke supporters die de wedstrijd hebben gekeken, met een ontzettend gezellige middag op club. We zien jullie graag weer bij de volgende thuiswedstrijd, een echte klassieker, SVF – Schalkwijk op 7 Oktober 14:30. Met niet te vergeten een ontzettend gezellig Oktoberfest in de kantine aansluitend! Be there!

Foto’s van Wim Terwint staan in een fotoalbum.

Met vriendelijke groet,

Jesse de Kruijf