Verslag SVF 3 – Woudenberg 6

25 Nov 2021 | Laatste Nieuws, SVF 3

Zaterdag 10 november

Na een zaterdag rust mochten we er vandaag weer tegenaan met Woudenberg 6 als tegenstander. Bij een overwinning zouden we goede zakendoen aangezien onze tegenstander van vandaag evenveel punten had als wij. Niels was gelukkig weer fit nadat hij zich na de laatste wedstrijd noodgedwongen moest laten wisselen wegens een blessure. Ook konden Roel en Nick weer aansluiten bij de selectie. Desondanks moesten we vandaag gebruik maken van een aantal gastspelers aangezien we geen beroep konden doen op een aantal eigen spelers. Gastspelers, nogmaals bedankt!Hieronder de formatie waarmee we de wedstrijd aftrapten.

Vanwege de geldende Corona maatregelen moesten we het vandaag helaas doen zonder onze ‘12e man’. Toch wilde enkele trouwe supporters deze pot niet missen en volgenden de wedstrijd buiten de hekken van sportpark ‘De Nieuwe Kamp’.

Na de aftrap werd het al snel duidelijk dat Woudenberg een fitte ploeg was. Ze zaten er kort op en zette ons met regelmaat onder druk. Toch waren er voor ons mogelijkheden, maar waren in de (eind)pass niet zuiver genoeg wat werd afgestraft. Dit resulteerde dan ook in twee tegendoelpunten in de eerste helft (7e en 40eminuut) waarmee we Woudenberg in het zadel hielpen. Gelukkig pakte onze keeper Bart nog een heel goede bal waarmee erger voorkomen werd.

Zelf kregen we ook zeker kansen. Jorn kopte bijvoorbeeld een bal goed door op Nick die na een sprint helaas Roel niet wist te bereiken.
Niels kreeg ook een mooie kans om ons van de 0 te brengen, maar zag de bal over het doel gaan.
Ook wist Jorn een vrije bal op ‘randje 16’ niet om te zetten in een doelpunt.

2e helft

Het was duidelijk dat we in de 2e helft in balbezit een stuk zuiniger moesten zijn. Gelukkig hielp de tegenstander ons een handje door al snel een eigen doelpunt te maken, 1-2. Tot de 70e minuut konden we nog uitkijken naar de 2-2, maar Woudenberg stak door een stokje voor, door de 1-3 te maken.
Na een voorzet die wij niet weg konden werken werd het 2 minuten later zelfs 1-4

Ook in de tweede helft waren we dicht bij een doelpunt. Vanaf links, net buiten de zestien meter, wist Roel de bal heerlijk te raken. Iedereen hield zijn adem in en de bal leek prachtig de lange hoek in te vliegen. Het schot verdiende meer, maar belande helaas op de paal. Later probeerde Roel het nog een keer, maar de bal ging ‘net’ over 😉

Verder probeerde we in de 2e helft een aantal keer druk te zetten, maar wisten Woudenberg niet bij de strot te grijpen. Hierdoor vielen er gaten in het veld die onzefitte tegenstander goed wist te belopen.

Los van een aantal afstandsschoten wisten wij niet veel echte kansen te creëren. De mogelijkheden waren er deze wedstrijd, maar dan zullen wij zelf een stuk zuiniger moeten zijn met de bal. Deze wedstrijd snel achter ons laten. Donderdag gaan we weer lekker trainen en ons opmaken voor Valleivogels 6. We zullen aan de bak moeten, want we hebben we de punten hard nodig.

Hopelijk mag het publiek snel weer onze wedstrijden bekijken binnen de hekken en kunnen we met z’n allen een biertje drinken in de kantine (zoals het hoort).

Foto’s van Wim Terwint staan in een fotoalbum.

Nick van der Geer