Verslag SVF 3 – Veenendaal 5

11 Oct 2021 | SVF 3

SVF3 voetbalt tegen Veenendaal 5, zou moeten lukken denk je dan. De dag begon met goede verwachtingen het 1ste 2de en 3de speelde thuis, reden voor een feestje op de club!
SVF3 begint zoals elke wedstrijd met een puzzel voor de coaches, die soms zelf mee doen op donderdagavond met de training om de basis te bepalen. Er blijft weinig te kiezen over voor ze maar toch lukt het ze elke week weer om 11 spelers op het veld te krijgen.
De wedstrijd begon, al snel bleek dat de verwachting om te winnen van een 5de elftal lastiger was dan gedacht. De achterhoede heeft de eerste 45 minuten onder druk gestaan, opbouwen van achteruit ging moeilijk, en de keus voor de lange bal werd veel gemaakt. Voorin stond onze Hans die bij elk bal contact een vrije trap mee kreeg, even wat rust voor de achterhoede. Maar al snel was het weer verdedigen, en moesten er aardig wat overtredingen gemaakt worden om niet op achterstand te komen. Het einde van de eerste helft is gelukkig in zicht en werd afgesloten met 0-0.
Het management van het 3de elftal moest gaan wisselen om de wedstrijd een andere wending te geven. Er werd gekozen voor wat verandering in de voorhoede, al snel bleek dit een goede keus de 1-0 volgde door een mooie goal van Rob E. Voetballend kreeg SVF meer ruimte en werden er met vlagen toch kansen gecreëerd. Ook in de 2de helft bleef de lange bal de keus, alle ballen op Jorn. Dit bleef bij de tegenstander niet onopgemerkt en al snel werd de spits van SVF door een zwerm van verdedigers lastig gevallen. De tegenstander kwam verder in de 2de helft toch weer een aantal keer gevaarlijk voor het doel. De keeper Ruud ook wel een muur gebleken bleef overeind en hield de bal meerdere keren aan de goede kant van de doellijn.
Het was lastig om de bal in de ploeg te houden en langzaam werd SVF steeds meer onder druk gezet, de 1-1 kon niet uitblijven en deze werd dan ook gemaakt in 86e minuut. SVF was de organisatie volledig kwijt en de tegenstander weet daar gebruik van te maken waarna kans na kans ontstaat. De muur in het doel van SFV werd keer op keer onder druk gezet en moest dan ook helaas geblesseerd het veld verlaten. De tegenstanders waren nog niet klaar en scoorden ook nog de 1-2.
Ondanks de uitslag bleef het nog lang gezellig op het sportpark.
Bart Bloeming