Verslag SVF 3 – DOVO 6

25 Nov 2021 | Laatste Nieuws, SVF 3

Zaterdag 6 november

Zaterdag 6 november stond de wedstrijd SVF 3 – DOVO 6 op het programma. Na 1 overwinning en 4 verliespartijen was de spanning op sportpark de nieuwe kamp al de gehele week voelbaar. De geruchten over een gedwongen vertrek van de technische staf konden dan ook niet langer uitblijven.
Al vroeg in de morgen bleek de druk onze coach Kevin toch iets te groot te zijn geworden waardoor hij zich helaas af moest melden. Dit was een teken voor het team dat het nu echt menens was en dat we bij een nieuwe verliespartij op zoek moesten naar een nieuwe staf. Aan de donderspeech van coach Nick was dan ook duidelijk te merken dat hij vocht voor zijn laatste kans.
Dan door naar de wedstrijd. Na een goed begin van SVF zonder al te grote kansen was het plots DOVO dat 2x vrij voor keeper Bart v O. opdook, maar gelukkig bleek hij vandaag een ware killer te zijn. De brilstand bleef dus nog even op het scorebord. Niet veel later is het Niels die doorkomt op rechts en een strakke voorzet geeft op Hans. Hans raakt de bal maar half waardoor de bal nog bijna naast lijkt te gaan, maar gelukkig geeft Rob E nog het laatste zetje: 1-0!
Helaas moet Niels daarna gelijk het veld verlaten met een blessure, waardoor Rob M het veld kan betreden. Na deze omzetting is het DOVO dat aandringt wat op slag van rust zorgt voor de terechte 1-1.
In de rust een aantal harde woorden en omzettingen van coach Nick, waardoor iedereen weer op scherp stond voor de 2e helft. Na rust is het gelijk de beurt aan SVF om aan te gaan dringen, maar plots is daar een counter van DOVO waaruit zij de 1-2 maken. De verslagenheid is even groot, maar dit is tevens startschot van een sterk offensief van SVF.
Kort na de 1-2 wordt Martin halverwege de helft van DOVO neergehaald. Martin neemt zelf de vrije trap en geeft een strakke bal op Rob E. Hij neemt de bal vervolgens met de borst aan en schiet de bal heerlijk in de verre hoek 2-2! De ontlading is groot en hij rent gelijk naar de bank om zijn steun aan coach Nick te betuigen.
Niet veel later is het martin die een mooie combinatie opzet om vervolgens zelf van net buiten de 16 meter verwoestend uit te halen 3-2!! Zouden de 3 punten dan toch in Cothen blijven?
SVF is nu echt helemaal los en doordat DOVO nu moet komen komt er steeds meer ruimte. Halverwege de 2e helft zet Wesley een mooie aanval op en hij stuurt Rob E. weg in de diepte die vervolgens Jorn een niet te missen kans geeft 4-2!
Na de 4-2 lijkt het erop dat DOVO geknakt is, waardoor SVF er vrolijk op los combineert. Na een mooie combinatie tussen Martin en Wesley is het Wesley die zelf de 5-2 binnen schiet en vlak voor tijd is het zelfs good old Rob Mocking die na een flinke scrimmage in de 16 meter de 6-2 op het scorebord zet!
Snel daarna floot de goed fluitende scheids af en kon het feest beginnen. Al met al een mooie overwinning van een veerkrachtig SVF 3. De coaches hebben weer even wat krediet dus hopelijk durft Kevin volgende week weer te komen.
Rob Ebergen