Verslag SVF 3 – CDW 3

20 Sep 2021 | SVF 3

Na 2 verloren bekerwedstrijden stond deze week alweer de laatste op het programma. Doorgaan in de beker was al geen optie meer. Voordeel daarvan is wel een extra vrij weekend in het najaar. Voor deze wedstrijd stond er niks meer op het spel, behalve dan de eer en de winst in de derby tegen Wijk bij Duurstede. Het is altijd lekker als je een derby winnend afsluit. Bovendien zou winst ervoor zorgen dat we toch met een goed gevoel de competitie in zouden gaan.

Ondanks een aantal afwezigen konden de coaches Kevin en Nick toch een selectie van 15 spelers op de been brengen. Al op donderdag werden we gevraagd op tijd aanwezig te zijn in verband met het maken van foto’s van onze nieuwe tenues, trainingspakken en tassen. Ebergen Bouwbedrijf, Onderlinge verzekeringen Cothen, Hieroo en PPC bedankt voor het sponsoren van SVF 3!

Iedereen was op tijd en stond ruim voor de aftrap klaar, haartjes gekamd en wedstrijdtenue aan. De fotograaf was ook op tijd en er werd een goede plek gezocht voor de foto. Daar was nog wat onduidelijkheid over. Na druk overleg werd een plek gekozen waar we geen last zouden hebben van de zon. Om vervolgens toch te ervoor kiezen om ons achter het doel van het hoofdveld neer te zetten zodat de zon vol in ons gezicht zou schijnen. We waren voorbereid op een uitgebreide fotosessie, maar waren blijkbaar zo fotogeniek dat de fotograaf binnen een minuut al genoeg materiaal had voor een goede selectiefoto.

Na een lange periode van wachten en de warming up was het tijd om aan de wedstrijd te beginnen. Al snel werd duidelijk dat SVF van deze ploeg niet hoefde te verliezen. In de beginfase werden we al een aantal keer gevaarlijk voor het doel van CDW zonder dat hier een doelpunt uit kwam. CDW zette daar een aantal uitbraken tegenover zonder echt gevaarlijk te worden. Geholpen door een verdediger van CDW, die een lange bal van SVF vakkundig over zijn eigen keeper schoot, kwam SVF op een 1-0 voorsprong. Om die niet veel later te verdubbelen door een goal van Seb. CDW kreeg aan de andere kant een aantal kansen via vrije trappen rondom de 16. Één daarvan werd door onze uitstekende keepende keeper Ruud uit de kruising geplukt.

We begonnen de 2e helft met een aantal wijzigingen. Martin, Jorn en Paul kwamen het veld in. En van 4-3-3 schakelde we om naar 4-4-2. Als snel werd het 3-0 voor SVF, op aangeven van Jorn leek Tim in 2 instanties de 3-0 binnen te schieten, maar keeper en lat zaten hem in de weg en uiteindelijk was het Marco die de 3-0 binnenkopte. De 3 punten leken hiermee wel in de tas. Maar CDW kwam toch nog terug tot 3-1. Waarna als snel de marge door wederom Marco op aangeven van Jorn werd vergroot tot 4-1. CDW kwam daarna nog terug tot 4-2. Maar de zege van SVF kwam niet meer in gevaar. Zeker nadat Jorn na een mooie lange bal van Nick de 5-2 binnenschoot en daarmee de eindstand bepaalde.

Kleine smetjes op een verder prima 2e helft waren het uitvallen van Seb met zijn schouder uit de kom, sterkte met het herstel! En het de rode kaart van Rob M. die het aan de stok kreeg met de nr. 10 van CDW na een onnodig zware overtreding van zijn kant. Hier moet wel worden gezegd dat die nr. 10 de hele wedstrijd al bezig was en dat ook hij het veld moest verlaten. Na een kort opstootje kon de wedstrijd rustig worden uitgespeeld. Rob heeft zijn boete betaald in de vorm van een bittergarnituur voor de 3e helft. Een prima 3e helft in het zonnetje en met een overwinning op zak.

Speciale vermelding aan het einde nog voor de grensrechters Martin (1e helft) en Wesley (2e helft) beide hebben hun taak uitstekend vervuld en mogen dit dus best wel vaker doen.

Marco van der Heijden