Verslag Schalkwijk JO9-1 – SVF JO9-2

19 Nov 2018 | JO09-2

Om te beginnen mijn dank aan Sylvia voor het waarnemen van de honneurs vorige week en het verzorgen van het wedstrijdverslag. Een mooi en gedetailleerd verslag die bijna net zo lang was als de hele wedstrijd zelf van JO19-2.

We gaan vandaag naar Schalkwijk. Voor een derby…..verwachten we natuurlijk. De rit door Schalkwijk zelf duurt even lang als de afstand tussen Cothen en Schalkwijk. Tsjonge, dat dorp is laaaang met heel veel ruimte. Des te vreemder dat ze voor het parkeren nabij de voetbalvereniging zo weinig ruimte hebben gereserveerd, alsmede dat de toegangsweg meer op een brandgangetje lijkt dan een toegang naar een voetbalvereniging. En dat de omwonenden daar ook de nodige problemen van ondervinden, lijkt me. Maar genoeg over Schalkwijk en de VVV perikelen. We gaan voetballen!!

Jayden is vandaag absent, voor de rest is JO9-2 present en klaar voor de strijd. We kleden ons om. Teun komt in zijn pietenpak aan, het is per slot van rekening de dag van de intocht van Sinterklaas. Of we cadeautjes krijgen……wie weet. We gaan ze in ieder geval niet uitdelen. Ondanks het mooie herfstweer toch even wennen dat de frisse wind venijnig is. Winter is coming. De zon warmt ons een beetje op. Na de memorabele wedstrijd Nederland – Frankrijk op 16 nov, die nog enigszins wordt nabesproken langs de lijn, hopen wij op minimaal hetzelfde resultaat alsook de speelwijze voor onze wedstrijd. Wat was het goed wat we hebben gezien van het NL-elftal ?.

Koud uit de startblokken scoort Karel de 0-1. Nou nou, ik heb mijn telefoon nog niet eens geactiveerd en sta nog met een kop koffie in de hand…. Over koffie gesproken; de koffie’pot’ ☕ is leeg. Kan iedereen aankomende wedstrijd weer een storting doen? Maar wat ik reeds zei, het is al 0-1 door een lekker balletje van Karel, een mooi afstandsschot rechtsboven in de hoek. Niet eens via de lat verdwijnt de bal in het het netje. SVF zet de toon, aansluitend bijna weer een mooie goal. Na 5 minuutjes een uitval van Schalkwijk, de bal gaat net naast door een polletje. Tsja, de kwaliteit van de grasmat past bij het ‘dorps karakter’ zullen we maar zeggen. Voor de eerste break gaat het staccato voor SVF, 0-2 door Karel. Van de vele kansen moet er toch een keer eentje in!

Na de eerste break gaan onze bikkels verder met waar de laatste weken veel progressie in is te zien. Overspelen! Voor elkaar werken! Als team spelen! Het is prachtig, genieten. Schalkwijk is ook geen slechte ploeg en richt zich op om af en toe een plaagstoot of speldenprik uit te delen. Wat heet, een dot van een kans gaat maar net naast. Ons cadeautje ? voor Schalkwijk blijft in de zak. Een fantastisch afstandsschot van Wissam wordt mooi uit de goal geronseld. Wissam is kort daarna bescheiden betrokken bij een akkefietje, waar de betrokken speler van Schalkwijk zijn fanatisme iets te veel laat gaan. Verstandig van hun leider om de speler van het veld te halen. Jammer, maar de enige juiste beslissing.

Wissam is er allemaal niet door van de wijs. Hij kopt (u leest het goed, met zijn hoofd ja) net voor de pauze de 0-3 binnen! Magnifieke corner en dito kopbal. In de eredivisie zou de goal worden uitgeroepen tot goal van het weekend, voor zeker! Anders even insturen naar Voetbal Inside, Saïd heeft het als het goed is gefilmd. Zou leuk zijn om onze kanjers nu al op tv te zien ??. In de pauze een keeperswissel. Teun is het vandaag gewend om zich te verkleden, dus die gaat in de keeperstrui én op goal. De verdedigers Joep, Bente en Ilana voldoen weer ruim aan hun plichtplegingen. Alhoewel Ilana nog wel een keer moet ondervinden wat een flinke schop op haar kuit betekent ?. Ze slaat zich er kranig doorheen. Tygo, Wissam, Karel en Jasper dartelen vrolijk door elkaar heen om de verdediging van Schalkwijk op het verkeerde been te zetten en de trekker -daar waar het kan- over te halen. De keeper van Schalkwijk staat echter zijn mannetje!

Na de tweede break gaat Schalkwijk toch nog een keer de strijd aan, ze hebben geen zin om zich naar de slachtbank te laten leiden. Eerst een schot op de lat, daarna een grote kans die prachtig wordt gered door dappere Teun. Toch verschijnt de 1-3 op het scorebord. In deze fase golft het spel op en neer. Uiteindelijk speelt Wissam zich mooi vrij en legt de bal af bij Jasper. Niet te missen (gevalletje ver voorbij het randje van ‘buiten’ spel) en drukt af op 1-4. Het spel barst hierna toch nog een keer los. Aanvallen over en weer en beide ploegen bezig aan hun slotoffensief. Hierin wordt nog 12 keer een doelpoging ondernomen, maar feitelijk 1x gescoord door beide ploegen.
Eerst wordt het 1-5 door Wissam, de eindstand wordt net voor het eindsignaal door Schalkwijk bepaald op 2-5.

SVF terecht gewonnen! Mooie wedstrijd. Zaterdag 24 november a.s. om 09:15 uur thuis tegen Delta Sports. Komt allen weer kijken en onze kanjers aanmoedigen.