Verslag Odijk JO9-2 – SVF JO9-2

13 Jul 2020 | JO09-2

Zaterdag 11 juli.

Vandaag ter afsluiting van dit seizoen een oefenwedstrijd tegen Odijk.
Na ruim 4 maanden eindelijk weer met elkaar een pot voetbal spelen ?
Helaas was onze rots in de verdediging vandaag niet aanwezig. Ook via deze weg heel veel beterschap gewenst Freek! Als vervanger heeft Levi het tenue van Freek aangetrokken ?

Het zonnetje schijnt en klokslag 9.00 uur start de wedstrijd. SVF neemt direct het initiatief en binnen 2 minuten maakt Wytske de openingstreffer met een bekeken schot binnenkant paal in het doel. De 0-1 staat op het scorebord, geweldig om zo te starten! Na dit doelpunt zijn ze bij Odijk wakker geworden, want er volgen een flink aantal doelpogingen. Vooral vanuit afstandsschoten zijn ze levensgevaarlijk en dit blijkt ook wel wanneer we nog voor de “grote pauze” met 4-1 achterstaan…

Allemaal harde schoten die voor Vigo als keeper onhoudbaar zijn.
Toch voelt het wrang, want we zijn zeker niet de mindere, kijkend naar samenspel en de kansen die ook wij krijgen. Hoogste tijd tijdens de pauze de koppies bij elkaar te steken en nieuwe afspraken te maken. De teamspirit is goed en je voelt dat deze wedstrijd nog lang niet gelopen is. Vigo ruilt de keepers handschoenen met Lars die ons doel tijdens de 2e helft gaat verdedigen. Gaaf om te zien dat het team super goed blijft samenspelen, waarbij vanuit een mooie aanval Bowie de 4-2 hard in de touwen schiet! SVF is op stoom en Odijk weet even niet meer hoe ze deze aanval kunnen tegenhouden. Verdedigend staat het met Sem en Xavier als een huis! Maar ook tijdens de counter zorgen juist zij voor vele gevaarlijke voorzetten.
Na een scrimmage voor het doel bij de tegenstander weten Mees en Vigo samen met elk een voet de bal binnen te tikken.
Helaas telt deze niet voor 2 doelpunten, echter staat de aansluitingstreffer wel genoteerd. 4-3!

De 4-4 volgt direct daarna waarbij de keeper een afstandsschot van Sem niet vast kan houden en Vigo de 4-4 binnen schiet.
Met nog 5 minuten op de klok is alles nog mogelijk. Over en weer volgen er gevaarlijke kansen, maar dan krijgt Vigo een hoge bal voor zijn voeten, bedenkt zich geen moment en schiet de bal vanuit een volley hoog in het net. De 4-5 is een feit en het word gevierd alsof we de kampioenstitel binnenhalen ?. De laatste 2 minuten weet Lars zijn doel schoon te houden en word de overwinning binnen gehaald. Een super teamprestatie!

Na de wedstrijd een teamfoto speciaal voor Freek en ontvangen alle kanjers een welverdiende medaille ? als dank voor dit gezellige maar vooral sportieve seizoen! Ook een speciaal dank aan alle ouders, voor alle support en gezelligheid!

Iedereen een fijne vakantie toegewenst en tot volgend seizoen! ⚽?
Chris / Ilse / Gerjan