Verslag Jonathan JO9-7 – SVF JO9-2

23 Sep 2019 | JO09-2

Om half 9 vertrekken we richting Zeist om daar vanaf 9.30 de aftrap te nemen tegen Jonathan. Tijdens de warming up straalt er nog weinig energie uit de jongens, maar gelukkig beginnen ze wel scherp aan de wedstrijd. Vigo heeft de handschoenen aangetrokken om tijdens de 1e helft ons doel te verdedigen. Direct na de aftrap krijgen we een paar grote kansen. De grootste kans is voor Lars, die dicht bij doel rakelings naast schiet. De gehele voorhoeden (Xavier – Sem – Bowie) krijgen daarna ook dotten van kansen maar de bal wilt er niet in. Dan pakt Freek de bal op vanuit achteruit en dribbelt het gehele veld over om de openingstreffer binnen te schieten. Yes, eindelijk de verdiende 0-1 op het scorebord!

Jonathan herpakt zich goed en weet ondanks verdedigend werk van Mees en Bowie toch de gelijkmaker te maken. Dat is een tegenvaller, echter hebben we vaker gezien (ook vorige week) dat onze mannen na tegenslag met elkaar veel veerkracht kunnen tonen en blijven strijden met elkaar. En dat gebeurt dan ook, waarbij Bowie vlak voor rust (korte pauze) de 1-2 keurig in de hoek binnenschiet. Na even kort wat gedronken te hebben neemt SVF direct weer het voortouw en schiet Freek wederom na een mooie dribbel de 1-3 binnen. En direct de daaropvolgende aanval schiet Bowie met een mooi afstandsschot de 1-4 binnen. We gaan de rust in met een welverdiende voorsprong. Vigo wisselt het keepersshirt met Bowie. Echter was het keeperswerk voor Bowie helaas voor korte duur. Hij krijgt na een hard schot zijn handen niet goed achter de bal, waardoor zijn hand achterover schiet. Ondanks ingezette professionele verzorging 😉 kan hij helaas de wedstrijd niet vervolgen. Lars wisselt zijn shirt met Bowie en gaat bij een tussenstand van 2-4 het keeperswerk vervullen.

Gelukkig blijven de jongens na dit incident prima voetballen met elkaar en weet Sem vanuit een mooie dribbel op het middenveld de bal zuiver in de korte hoek binnen te schieten. Na een paar ongevaarlijke doelpogingen vanuit Jonathan, schiet Lars de bal ver uit en weet Sem te bereiken op het middenveld die zonder twijfelen de bal van verre afstand over de keeper schiet! Heerlijk doelpunt en nu maar hopen dat er geen scouts langs de lijn stonden..;-) Tijdens het einde van de wedstrijd weet Jonathan toch nog de eindstand op 3-6 te brengen. Een prima resultaat en wederom een mooie teamprestatie! Met blije koppies rijden we met 3 dikke punten in de tas weer richting Cothen.