Verslag Jonathan JO12 – SVF JO12-2

20 Sep 2021 | JO12-2

18 september 2021

Wie denkt dat de zomer voorbij is, komt bedrogen uit. We moesten daarnaast ook nog eens een late wedstrijd spelen (12:45 uur) dus het zonnetje op z’n best. Heet was het zelfs. De kids klagen, want ze moeten ook nog eens een hesje aan omdat Jonathan ook in een groen shirt speelt.

Na een korte warming-up (logisch, bij deze temperaturen…) beginnen we om 12:50 uur aan de wedstrijd. Het begint voorspoedig. Vroeg in de wedstrijd krijgt Jayden een eerste grote kans, maar de keeper keert het schot. Het gaat verder gelijk op, Jonathan vergeet de kansen af te maken, waar SVF de volgende kans wel gelijk verzilverd. Na een mooie dieptepass van Bente rondt Mats deze bal perfect af 0-1. Tijd voor pauze, afkoelen en veel drinken. Claudia heeft lekkere stukjes appel meegenomen waar volop van wordt genoten. Na de pauze lopen we verder uit naar 0-2 na wederom een mooi doelpunt van Mats. Net voor de rust dribbelt een speler van Jonathan door de verdediging en scoort 1-2. Jammer want SVF had meer recht gedaan aan 0-3 of 0-4 gelet op de vele kansen.

In de rust wordt weer veel gedronken en genoten van een heerlijke ontbijtkoek. De lunch is door het ongebruikelijke tijdstip van de wedstrijd half vergeten, dus de kids hebben wel trek. De tweede helft had een ander gezicht. De keeper van Jonathan is veldspeler geworden en speelt een belangrijke rol. Zijn diepe ballen zijn moeilijker te verdedigen voor SVF. Het vraagt veel energie om het sterkere Jonathan af te stoppen. Omdat Maartje eerder weg is gegaan, is er nog één wissel. Dat is vandaag niet genoeg. SVF werkt keihard maar de krachten vloeien langzaam weg. Een speler van Jonathan staat vrij om de 2-2 binnen te schieten. Onze voorhoede probeert nog een paar keer het doel te bestoken, maar helaas geen doelpunten meer voor SVF. Jonathan drukt door en ondanks een aantal zeer fraaie safes van Tygo en keihard werken door de het hele team (in voetbaltermen; de vuile meters….) lopen ze uit naar 6-2.

Al met al een goede eerste helft van SVF en wederom laten zien dat er geknokt kan worden. Volgende week weer lekker een thuiswedstrijd waar we ook weer ‘gewoon’ een kleedkamer hebben, geschikt voor zowel de jongens als meisjes. Tot nu toe hebben we bij uitwedstrijden gezien dat de clubs er niet echt veel aan doen om deze -gescheiden- voorzieningen te bieden…..terwijl dat wel wordt verlangd.

Tot volgende week! ⚽️⚽️

Robert Otten.