Verslag JO08-2 – GVVV JO08-2: Hard werken in Veenendaal

01 Oct 2018 | SVF JO08-2

Na drie mooie bekeroverwinningen en een ruime 9-2 overwinning op Bunnik vorige week, vandaag vroeg uit de veren uit richting Veenendaal. Eerst de ruiten ff krabben en dan om half acht in de auto’s richting GVVV om tegen hun jongens O8-2 te gaan voetballen, benieuwd naar wat het niveau van de jongens 08-2 van zo’n grote vereniging is.

Waar GVVV de wedstrijd met 10 man kan beginnen hebben wij er precies zes, Dean is onderweg maar is wat verlaat. Het goede nieuws, we hoeven niet te wisselen, het mindere nieuws we kunnen ook helemaal niet wisselen. Tom is vandaag onze startende keeper met Sem, Bram, Mees, Rens en Tim in het veld.

En meteen is duidelijk dat dit een heel andere wedstrijd wordt dan alle vorige. We worden als snel in de verdediging gedrukt en GVVV blijkt te beschikken over drie-viertal technische spelers die allemaal een mannetje kunnen passeren en een goed schot hebben en wat is die ene speler groot!!!! Maar de groene mannen zijn niet snel onder de indruk en met veel inzet wordt de voetbalrichting langzaam veranderd richting het GVVV doel. Rens heeft bedacht dat hij vandaag de wedstrijd aanvallend begint en dat betaalt zich uit, het eerste doelpunt is meteen de mooiste van de wedstrijd na een aanval met meerdere mooie – bewuste – passes, dribbelt rents door over rechts en haalt uit voor een schitterend schot, onhoudbaar voor de keeper mooi recht onder de kruising.

De goal werkt bevrijdend (of het opkomende zonnetje, ontdooit de boel een beetje? ) en met Dean in het veld voor Tim wordt de druk verder opgevoerd. Dean rent druk achter iedere bal aan, maar het vizier staat nog niet helemaal op scherp. Gelukkig wordt hij vanuit het middenveld goed ondersteund door Bram en Sem. De laatste, onderbreekt een mooie GVVV aanval, en begint aan een mooie solo naar voren, via Dean komt de bal bij Mees, die net op tijd zijn voet tegen de bal aantikt en zo zijn eerste doelpunt van het seizoen aantekent, klasse Mees, een echte spitsengoal. In de eerste helft blijft het spel echt op en neer golven waarbij er – halve – kansen over en weer zijn. Maar alle inzet begint zijn tol te eisen, want bij beide partijen staat het vizier niet op scherp ( paar kansjes van Dean en Rens) en Tom houdt met een paar reddingen zijn doel netjes schoon, hoog tijd om te gaan rusten.

Tweede helft begint met Bram in de goal, voor Tom en de 2e helft kijken we vol tegen de laagstaande felle zon in. Wellicht is dat de oorzaak, maar GVVV komt beter uit de startblokken dan SVF. Mooi schot voor langs en een redding van Bram zijn nodig om de voorsprong te behouden. Gezien de laatste wedstrijden lijken we het verdedigen ook een beetje vergeten te zijn………..aanvallen is key, maar GVVV blijft steeds met 2-3 man ver voorin staan, loerend op de snelle uitbraak, terwijl wij na een aanval vooral blijven staan wachten in plaats van snel terug mee te verdedigen. Gelukkig hebben we altijd nog ons geheime wapen, het afstandsschot. En na een mooi versnelling en dribbel over zijn favouriete rechterkant, schiet Tim met een mooie droge, enigszins tegen de verhouding de 3-0 tegen de touwen.

De laatste tien minuten gaat Rens naar de kant. Hmm is dat een verstandige keuze met alle druk van GVVV en het matige (mee-)verdedigen van de groene brigade? Het blijkt inderdaad even schakelen, en er volgen wat hachelijke momenten voor onze goal, maar gelukkig met vereende krachten en een paar lange peren naar voren, weten we aardig stand te houden. De lange ballen worden door Tom en Dean zo goed en kwaad als het nog gaat richting GVVV doel gebracht. Waar Tom een paar mooie kap en draaibewegingen er uit tovert langs de zijlijn, valt de laatste pass vaak net even niet goed en, eerlijk is eerlijk GVVV staat goed te verdedigen. Uit een snelle omschakelingen weten zij de dik verdiende 3-1 te scoren. Je voelt aan alles dat GVVV proeft dat er nog wat te halen valt. Verdedigend zijn wij even minder sterk en zij hebben de aanvalsmodus gevonden. Daarbij komen er ondanks een verder erg sportieve wedstrijd een aantal incidentjes, waarbij Tom en Dean even de pineut zijn. Bij een corner voor GVVV leren we ook een nieuwe invulling van het begrip schouderduw/ afschermen, je duwt je tegenstander gewoon met twee handen tegen zijn schouder hardhandig op zij!!!Alle hens aan dek dus en zorgen dat de drie punten mee naar Cothen gaan. En dat lukt, waarbij Dean een paar minuten voor tijd uit een counter de 4`-1 binnenprikt, wedstrijd op slot en op naar de penalty’s. Tom ontpopt zich daarbij tot een ware penaltykiller!!