Verslag HDS JO9-2 – SVF JO9-2G

18 Sep 2018 | JO09-2G

15 september 2018

We gaan voor de 3e en laatste wedstrijd in de “bekerserie” naar Leersum. HDS is de tegenstander. Ilana is afgemeld voor vandaag, dus we hebben 8 spelers.

Op het mooie complex van HDS liggen velden op verschillende niveaus. We spelen op het laagst gelegen veld(niveau). We zullen HDS even laten weten dat wij SVF’ers minder last hebben van ‘niveaus’ en een serieus potje op de mat willen leggen.
We spelen in ieder geval op “echt” gras. Heerlijk, ook met de ochtendzon die er op schijnt. Een goede morgen om er eens even een mooi potje van te maken.

HDS en de spelbegeleider zijn ook ruim bijtijds aanwezig. Waarom dan wachten, laten we beginnen! De gretigheid bij SVF spatte er vanaf bij het warmlopen én het inschieten. We beginnen rond 09:55 aan de wedstrijd. En hoe!? De toon wordt meteen gezet door SVF. Jayden scoort zijn eerste doelpunt van het seizoen! Hoppa 0-1. Wat een lekker doelpuntje is dit zeg.

Maar HDS is niet van plan zich naar de slachtbank te laten leiden. Het is een sterk team. Grote jongens, waarbij er met name 1 opvalt door zijn harde en goede schot. Onze goalie ondervindt dit in de 5e minuut. Het schot raast langs de kruising. SVF verslapt wat na de goede openingsfase. In de 10e minuut zet HDS de 1-1 op het scorebord.
Een kansrijke periode volgt. Kansen over en weer die het net allemaal missen.

Het is rust. Keeperswissel.
De tegenstander past dezelfde tactiek toe, maar die van ons pakt beter uit. Direct na de rust knalt Wissam (die in de 1e helft op goal stond) op de paal. HDS moet hier even van bijkomen. SVF gaat op jacht…..per slot van rekening spelen we half tussen de bomen.

Het spel van SVF wordt teveel voor HDS. Karel is weer ‘aangevuld’ met de ontbrekende ontbijtstukken en raast over het veld.
Ausputzer Tygo is samen met Jasper het slot op de deur. Teun fladdert over het middenveld. Jayden is vandaag de vooruitgeschoven man om Wissam en Karel te bedienen. Bente doet plichtsgetrouw haar werk tussen de palen.
Vergeten we bijna Joep!
Uiteraard weer in een goedgemutste bui zijn taken aan het uitvoeren op de middenzone!!! Allemaal toppers!!

Het “team” is weer een collectief en er wordt ongelofelijk hard gewerkt.

Het is tijd om de buit binnen te halen.
De wedstrijd begint op een schiettent te lijken. Kermis in Leersum?
Jasper maakt 1-2.
De 1-3 wordt ietwat vertraagd gevierd…..de keeper van HDS is tóch met bal en al over de doellijn gerold.
Wissam scoort de 1-4….het hek is van de dam. Jayden maakt de 1-5.
Tijd om de teugels te laten vieren.
Kunnen we beter niet doen!
HDS zet nog een keer aan en komt terug tot 3-5.

Zoals altijd moet er een slotakkoord zijn. HDS dácht dit te kunnen uitvoeren maar Karel doet definitief de deur op slot.
Eindstand 3-6 ???

Een dik verdiend resultaat. We sluiten de “bekerserie” af met een bevochten winst op HDS. De volle buit is binnen; driemaal winst in de korte bekerserie ?
Dit is een groot compliment voor onze dappere strijders, leider én trainers.

CHAPEAU EN ONZE COMPLIMENTEN ?????

Aankomende zaterdag (22sept) om 10:00 uurde eerste competitiewedstrijd tegen CDW. Volgens mij zijn onze bikkels er klaar voor.