Verslag Focus JO11-4 vs SVF JO11-2

22 May 2022 | JO11-2

Vandaag de laatste wedstrijd alweer van het seizoen. Een hele belangrijke, want het betreft een kampioenswedstrijd!
Met 1 punt voorsprong op de nummer 2 Aurora vertrekken we rond 10.45 richting Focus Culemborg. Tijdens vertrek ontvingen we het bericht dat Aurora gewonnen had (speelde al eerder) en wij dus moesten winnen om het kampioenschap binnen te halen. Na een prima ontvangst gaan we om 11.45 uur starten. Er is veel publiek meegereisd om onze jongens aan te moedigen. Zelfs fakkels en trommels zijn meegenomen om de sfeer compleet te maken.
Tijdens de eerste minuten zien we behoorlijke spanning in het spel van SVF en creëren we weinig tot geen kansen. Ook Focus weet ons doel nog niet te vinden, waarbij het na het eerste kwartier nog 0-0 staat. Na vele spannende minuten valt dan eindelijk het eerste verlossende doelpunt. Vigo schiet van grote afstand de bal hoog over de keeper in het doel. Een grote ontlading bij de spelers en publiek. De 2-0 volgt binnen 2 minuten door Bowie en je ziet dat er nu weer met vertrouwen wordt gevoetbald.
Vanaf nu wordt er in plaats van strijd ook meer overgespeeld en volgen er een aantal hele mooie aanvallen. Tymen weet met een mooie pass Bowie te vinden en die tikt de 3-0 op het scorebord. Lars wisselt na goed keeperswerk het shirt met Vigo die de 2e helft gaat keepen. Focus pakt na rust meer het initiatief en weet met een mooi afstandsschot de 3-1 binnen te schieten. Gelukkig weten Freek en Rens zich te herpakken in de verdediging en zijn ze weer “de baas achterin”. Xavier en Stijn verrichten veel nuttig verdedigend werk op het middenveld. Robin en Levi zijn met hun dribbels meerdere keren gevaarlijk in de aanval. Focus moet aan de noodrem trekken en dit levert een vrije trap vlak voor het doelgebied. Rens neemt de vrije trap en schiet deze onhoudbaar in de linker hoek. 4-1! Kort daarna schiet Levi met een mooi afstandsschot de 5-1 binnen. Met nog 15 minuten op de klok knokt Xavier zich naar voren en schiet vanuit een rebound de 6-1 binnen. Focus geeft zich echter niet gewonnen en schiet de 6-2 en 2 minuten later de 6-3 op het scorebord. Het zou toch niet….
Gelukkig valt daarna de definitieve genadeklap als Tymen de 7-3 binnen schiet. Na nog een paar mooie kansen van Max fluit de scheidsrechter ons naar het officiële kampioenschap! Blije koppies vieren feest en ontvangen de welverdiende medaille.
Bij thuiskomst stond er een versierde kar klaar om met onze kampioenen een rondje te rijden door het dorp. Bedankt Edwin Luijten, super leuk dat je dit hebt geregeld! Bij terugkomst werden de jongens in de kantine getrakteerd met een lekker frietje. Bedankt hiervoor SVF!
De jongens hebben genoten, het was een fantastische dag!

Gerjan Zomer