Verslag FC Driebergen JO9-3 – SVF JO9-2G

15 Oct 2018 | JO09-2G

Een vroegertje vandaag, om 07:45 verzamelen, om 08:45 de wedstrijd in en tegen Driebergen. Het is 13 oktober, normaal gesproken is deze dag een koele herfstdag ???, de voorspellingen zijn anders. In de middag worden zomerse waarden ☀ verwacht. Maar zo vroeg op de morgen is het redelijk fris en is het kunstgrasveld behoorlijk nat door de dauw.

Na een ontspannen wandeling vanaf de parkeerplaats naar de kantine meldt de leider en passant dat ook Driebergen in de beker én competitie verbluffende resultaten heeft behaald. Oh, lekker leider, we hebben juist die posi-flow te pakken hè. Maar goed, we gaan het zien…..

Nadat we bij de wedstrijdleiding zijn aangemeld en de mooie kleedkamer hebben opgezocht, staan we om exact 08:45 uur aan de start van de wedstrijd. De jongens van Driebergen zijn groot. Onze boys en girls zijn weer klaar gestoomd. We gaan beginnen!! ?☄?

Goed…..eenmaal begonnen wordt snel een en ander duidelijk. Dit wordt een ander vaatje waaruit moet worden getapt. Driebergen heeft een solide verdediging, individueel sterke en technische spelers en een gevaarlijk spitsentrio. Het meest belangrijke; het team draait en speelt mooi samen. Nu hoor ik u denken; “hé correspondent, jij bent toch voor SVF….?” Klopt, kan ik u verzekeren! Maar ik sta ook open voor waardering van de tegenstander, als daar (alle) reden voor is. Het SVF ♥ klopt altijd, maar deze wedstrijd is er één waarin je meerdere moet worden erkend, maar waaruit je ook mooie dingen kunt halen. Een kort verslag;

Driebergen zet vanaf de aanvang van de wedstrijd de toon. SVF volgt, in plaats van initiatief te hebben. Het mooie is wel dat de eerste echte kans voor Karel is, maar de goede keeper van Driebergen redt. Een counter wordt door de snelle spits afgerond en laat keeper Jasper kansloos 1-0. Een fase van spervuur vangt aan, keeper Jasper heeft het druk en verricht een aantal mooie maar bovenal nuttige reddingen. Onze boys en girls zwoegen en ploeteren. Driebergen is in charge……?. Tot de 1e break houden we Driebergen op 2-0. Even een korte instructie en daarna weer te veld.

Joep is vandaag een echte aanvoerder. Leider van het team en ‘controleur’ op het middenveld. Hij werkt hard en geeft het goede voorbeeld. Bente stroopt de mouwen extra op om de bal te veroveren, Teun en Tygo functioneren als sleutelfiguren, gemakshalve dan ook ook maar als slot op de deur. Ilana maakt het blok op het middenveld compleet. De voorhoede met Karel, Wissam en Jayden probeert het wel, maar iedere keer worden onze kansen gekeerd. Hetzij door de verdediging, anderzijds door een goede goalie.

De 3-0 van Driebergen blijft niet uit. Een corner wordt met een verwoestende volley afgerond. Een moment waar het harde werken wordt beloond, Karel scoort de 3-1. Aansluitend volgt nog een goede kans voor SVF om de marge te verkleinen. Het lukt niet. Jeroen besluit iets duidelijker én luider te gaan coachen. Driebergen is (en blijft) gevaarlijk. Na een aantal prachtige reddingen van Jasper en meerdere ‘gelukjes’ met ballen op de paal bereiken we de pauze. Even een re-fresh momentje. Na de pauze gaat Tygo op goal en Jasper gaat meehelpen om Driebergen te temmen. Echter, Driebergen loopt verder uit. Het wordt 4-1, 5-1 en 6-1 tot aan de 2e break. De bal glijdt als een razende over het gladde veld. De afstandsschoten zijn onze SVF-ers te machtig. Na de 2e break is het uitspelen van de wedstrijd. Driebergen speelt nog eenmaal op de counter om de eindstand aan te tekenen 7-1.

Het slotakkoord is nog wel voor SVF. Jasper mag en kan alleen op de keeper af. Echter, na een lange solo en gehijg van 2 verdedigers in zijn nek kan hij de bal niet afronden en tussen de palen krijgen. We gaan dan maar naar de penaltyserie om nog een beetje een scoringsgevoel mee terug te nemen naar huis. Bij het verlaten van het veld spreken we de leider van Driebergen. We complimenteren elkaars teams met de verrichte inzet, helaas zijn de felicitaties voor Driebergen. Maar ook krijgen onze bikkels complimenten! Voor hun inzet en werkdrift. De 7-1 uitslag is weliswaar duidelijk, maar staat in schril contrast met de andere resultaten van Driebergen, waarbij cijfers (doelpunten) van 10+, 15+ en 20+ voorkomen.

Het sluit aan bij wat wij allemaal hebben gezien. Een hard werkend SVF JO9-2!! Complimenten voor ons team ????. Zie het als een mooi leermoment. Volgende week (20 okt) om 09:15 uur tegen Vriendenschaar. Komt allen weer om onze kanjers aan te moedigen.