Verslag Delta Sports JO9-4 – SVF JO9-2

27 May 2019 | JO09-2G

De dag……..dat details wel degelijk het verschil maken. En de verwondering hoe onze aanvoerder Jasper op basis van zijn bezwaar de wedstrijd laat kantelen. Hoe? LEES SNEL VERDER!

Vandaag dus naar Delta-Sports in Houten. Afgelopen donderdag onze boys and girls verzocht om op tijd naar bed te gaan. Om 08:30 begint de wedstrijd, dus om 7:40 reeds bij SVF verzamelen. Alleen Ilana heeft zich voor de wedstrijd afgemeld, dus met 8 kanjers op pad. Omkleden op het complex van Delta-Sports, we zoeken een rustig plekje……van een lege kleedkamer maken we gebruik in plaats van een reeds door twee teams bezette kleedruimte. Niet goed, al die drukte. Bij het omkleden staan de koppies goed. De voorbespreking, het woord van de leider en een instructie van de trainer, wordt afgesloten met het mopje. Onze moppenkampioen Wissam schut er weer één uit z’n mouw. Als bonus mag hij de eerste helft keepen.

Daarna op zoek naar ons speelveld. Ergens achterin op het grote complex. Nou, daar gebeuren vaak ook moooiiiiiie dingen hoor. De leider van Delta-Sports vraagt om 7-7 te gaan spelen. Na lang aandringen van zijn zijde gaan we -schoorvoetend- akkoord. Prrrrtttt……we beginnen.

Aiiiiii. Ze zijn goed hé. En ook nog eens met z’n zevenen! Oh ja, wij ook…..
De wedstrijd staat direct onder spanning. Delta-Sports heeft goede voetballers in het team met een heuse uitblinkSTER. Jaja, weer spelen we tegen een ploeg met talent en een meisje in het bijzonder. We zien de eerste minuten, als die-hard SVF-ers aan de kant, aan hoe onze bikkels ploeteren en zwoegen. En ja, we moeten niet meer 7-7 accepteren. Net te vol, net te druk. Bij ons lopen spelers rond die ruimte nodig hebben. Delta-Sports speelt ‘compact’ zeg maar. Het is moeilijk doorheen te komen voor onze bikkels.

Over de ruimte gesproken, Karel vindt na 5 minuten toch een kans om te ontsnappen. Een lange rush wordt afgerond met een schot dat met een mooie safe uit het doel wordt gerammeld. Een eerste speldenprikje van SVF binnen het almaar drukken en duwen door Delta-Sports.
Een heuse speldenprik van Delta-Sports volgt……een hard schot schampt de kruising. Op de valreep van de eerste kwart dan toch de 1-0, aansluitend gelijk even pauze. Door SVF wordt wat gemord. De bal is zacht, ze duwen, ze zijn groot enz. Nou jongens, eerst even wat drinken. Tsja, eerlijk gezegd is er wel wat gezegd tegen onze kanjers, maar de koppies stonden reeds op code oranje.

Net nadat het spel is hervat valt gelijk de 2-0. Onze keeper voelt zich verantwoordelijk maar kon hier echt niets aan doen. Uitgerekend miss talent van Delta-Sports prikt de bal er onhoudbaar in. Het antwoordje van Karel betekent nog 2-1……hoop gaat licht gloeien. Maar voordat het zover is of überhaupt aan wordt gedacht wordt het de kop ingedrukt. Delta-Sports spoort aan, voert de druk op en overrompeld SVF. In no-time wordt de 3-1 en 4-1 gemaakt. Gelukkkig, even de rust. Bespreking!!! Hard nodig!!! Het moraal is dalende!!! Er wordt zelfs meer gemopperd.

Even rustuuugggh nu. Leider en trainer zetten de bikkels bij elkaar. We geven een peptalk als nog nooit eerder gehoord (neeee lieve ouders……dit geven we niet prijs!!), refereren aan de laatste training en we zien de blikken veranderen. De sombere blik veranderd in een “Willy Wortel ? look” en ze zien weer licht. Dit alles aangevuld met de volgende details;

• de trainer/leider van de tegenpartij zet zijn miss talent, met het oog op de stand of overmoed (….?), op de ‘bank’
  • onze aanvoerder doet een meesterzet.

Die eerste kunnen we ons goed inbeelden. De tweede zullen we toelichten. Namelijk dat in de eerste helft de speelbal erg zacht wordt gevonden en dat onze bikkels graag willen dat deze wordt vervangen. Jasper draagt dit onderwerp aan, als aanvoerder heb je namelijk ook wat te zeggen. Verbaasd kijkt de spelbegeleider hem aan en zegt, na beraad met de leider/trainer van Delta-Sports, het voorstel te accepteren. En maar goed ook! De tweede helft gaat anders van start dan de eerste helft. SVF knokt, knalt, beukt en rost er op los! Als het niet mooi kan, dan maar lelijk. Mooi voetbal lukt niet met deze drukte op het veld. De SVF-ers spelen als herboren, laten de bal weer rollen en zetten nu juist Delta-Sports onder druk. Het spel golft heen en weer. Maar dan gaat in de laatste 10 minuten de Jasper rollercoaster van start. Met de harde bal weten de SVF-ers het spel te beheersen en Karel, Jayden en met name Jasper in stelling te brengen. Keeper Tygo heeft beduidend minder te doen dan Wissam in de eerste helft. Joep en Teun werken zich achterin een slag in de rondte. Bente en Wissam slopen het middenveld leeg.

Jasper scoort de 4-2. Wauw…..lekker dit!!! Karel en Jayden hebben een onderonsje waarbij de bal op de paal beland, maar Jasper tikt de bal er wel in 4-3. Sensationeel……zou het???? Nou echt wel. Jasper ziet de ruimte en sprint de diepte in om prachtig in te schieten 4-4. De SVF toeschouwers beseffen dat er meer in zit en sporen de spelers extra aan. Onze bikkels hebben de bal aan de voeten gekleefd en spelen met de befaamde vleugels. Karel knalt net voor tijd de bal net over…….pfieuww. De laatste minuut loopt nu toch echt wel en de spelbegeleider kijkt op het klokje……Hé, let op! Karel onderschept een aanval van Delta-Sports en geeft een wereldpass op Jasper die beheerst de magistrale 2e helft afrondt en de stand op 4-5 zet! Prrrrtttt……..einde!!

Pijntjes zijn er niet meer! De glimlach is volop terug op de gezichten en bovenal waardering. Wat hebben onze bikkels geknokt en terecht deze eindstand over de streep getrokken. Waanzinnig knap ????. Dit keer terug naar Cothen……met de punten in de tas. Een heerlijk gevoel. Wat hebben we genoten.

Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen (in en) tegen Odijk om 10:00 uur.