Verslag CDW JO11-2 – SVF JO11-2

14 Jun 2021 | JO11-1

Zaterdag 12 juni 2021

Stoelriemen vast voor deze rollercoaster….Deze thriller verdiende publiek, maar we proberen jullie via het verslag mee te nemen bij de wedstrijd. We spelen om 08:30 uur, lekker op tijd zeg maar. We missen ook spelers vanwege (de naweeën van) schoolkamp en blessure. Daarvoor hebben we 2 spelers vanuit JO10-2 mee, Vigo en Sem dank voor jullie -verdienstelijke- bijdrage.

We zijn keurig op tijd bij CDW om ons om te kleden en voor te bereiden. Tot onze verbazing zijn de kleedkamers nog op slot, en blijven ze dat ook. Dan maar omkleden bij het veld en direct warmlopen en schieten. We spreken de leider van CDW die meldt dat CDW reeds in de nieuwe teamsamenstelling speelt. Een jong team dat we nog niet kennen. De wedstrijd begint op tijd en het is een heerlijk temperatuurtje. Vroeg beginnen heeft dus ook haar voordelen. SVF begint goed aan de wedstrijd, maar CDW meldt zich ook meermaals voor de goal. SVF is dan wellicht fysiek in het voordeel, maar CDW heeft technisch vaardige spelers. Verdedigend zijn ze iets kwetsbaar, maar aanvallend zit het meer dan snor. SVF probeert en zet druk, maar het is CDW die de score opent 1-0. Een counter wordt door de snelle spitsen netjes afgerond, Tygo is kansloos. Tsja en daar sta je dan. SVF kansen, CDW effectiever. De goal leidt een periode in dat SVF kansen krijgt, maar de keeper van CDW redding op redding verricht. Het zit SVF niet mee. En CDW, zoals gemeld een goede ploeg met vooral aanvallend veel kwaliteit. Voor de rust scoren ze 2-0. Een beetje een goal als donderslag bij heldere hemel, maar hij telt ook. Voor de rust heeft CDW nog enkele goede kansen, maar worden gelukkig gemist. Even rusten en de koppies weer resetten.

SVF oogt wat vermoeid na het harde werken in de eerste helft. We peppen de boel op en zetten de poppetjes weer op de goede plek. De tweede helft begint en met een enigszins gelijk wedstrijdbeeld gaan we verder. Wel zet CDW iets meer aan, of slaat bij SVF wellicht de vermoeidheid verder toe. SVF houdt wel zicht op kansen. Sterker, een mooie aanval wordt weliswaar (wederom) gered door de uitstekende keeper, maar laat wel de bal los die koelbloedig door Mats in het vrije hoekje wordt getikt 2-1. Tadaaa, dit is een oppepmomentje die we zochten en geeft nieuwe energie. Maar ja, voordat we het weten ligt de bal er ook bij SVF al weer in……3-1 na een afstandsschot die moeilijk was in te schatten. We gaan het vierde kwartier in zonder Vigo en Sem, die zich moeten melden in Cothen voor hun eigen wedstrijd. We gaan het laatste kwart spelen met zeven spelers. Als dat maar goed gaat.

NOU, DAT GAAT HET. De SVF show is started. CDW vermoeid, SVF vindt op tijd het restant duracell powerrr. Er wordt gebikkeld, gezwoegd en geknokt. De kansen volgen elkaar snel op. Wel is het opletten voor de counter, maar de verdediging onder leiding van Joep staat als een huis. Gesteund door Bente achterin gaat Teun wat meer op avontuur om extra impuls te brengen bij de aanval. Een knal van Teun op de lat brengt het stukje geloof dat er wat te halen valt!! Er komt een vrije trap. Karel ramt de bal in de goal 3-2. Nog 5 minuten te gaan, kom op SVF. Stefan en Mats ploeteren en zwoegen in de aanval. Karel en Teun beheersen het middenveld en Tygo, Joep en Bente zijn het slot op de deur. Wat een klasbakken ??. In de dying seconds komt de bal bij Teun, die de bal zonder aarzeling in de hoek knalt. CDW is gebroken. SVF heeft zelfs nog kans op de winst, maar het is goed zo. Een mooie en terechte einduitslag 3-3. Het was genieten, superspannend en het was indrukwekkend wat de zeven spelers in het laatste kwartier hebben laten zien.

Als trainer en leiders ben je meer dan supertrots! Volgende week ‘uit’ naar SVL in Langbroek.

⚽️⚽️⚽️