Verloren met 2-2….?!?

10 Oct 2016 | Senioren, SVF VR1

Vandaag weer een goede krachtmeting, tegenstander VVZA, vorig jaar in de top geëindigd en dit seizoen met wisselende resultaten bovenaan in het rechterrijtje.

Wij wilden natuurlijk onze ongeslagen status en het liefst ook de 0 tegendoelpunten behouden. Een flinke lijst met afmeldingen door studie, blessures en ziekte en ook was het voor de meeste dames erg vroeg! in de ochtend geworden.  Daar stond tegenover de terugkeer van Simone en het debuut van Marinde.

Na een beetje puzzelen met de opstelling, begonnen beide ploegen sterk aan de wedstrijd. Niet veel uitgespeelde kansen maar een behoorlijke strijd op het middenveld, een erg goede voorhoede van VVZA werd weer eens prima aan banden gelegd door Kaka, Romy en Maaike. Samen goed voor naar schatting 6 tot 8 uur slaap… Sluitposten Simone en Patricia hoefden slechts een aantal ballen die er doorschoten, zonder gevaar, op te vangen.

Op het middenveld een super ijverige Manouk die veel ballen veroverde en zand in de motor van VVZA strooide. Voorin moest het vandaag onder meer komen van Annick, die onverzettelijk veel bleef opkomen aan de linkerkant. Voor Marinde was het nog even wennen, de speelwijze van SVF, Kirsty bleek weer een prima aanspeelpunt en kon de bal goed in de ploeg houden.

Gaande de wedstrijd werd SVF sterker en na een prachtige combinatie over meerdere schijven, kwam de bal voor de voeten van Annick en kon het feest beginnen. Een ontketend SVF legde de wil aan VVZA op, doordat een aantal speelsters die normaal de wedstrijd bij ons domineren ontbreken, lijkt het wel of andere zich daardoor nog sneller ontwikkelen. Het niveau gaat wekelijks omhoog.
Lekker de rust in, Anouk was inmiddels ook toe aan haar invalbeurt.

Tegenstander VVZA had zich aangepast, de ijzersterke spits was een linie naar achteren gehaald, maar werd door Mariska prima aan banden gelegd. Door regelmatig verse krachten in te brengen, konden we de druk er lekker ophouden en ook de 2-0 kwam weer van de voet van Annick na een prima assist van Anouk. Rustig uitspelen zou je denken, de tegenstander leek de moed al te hebben opgegeven… echter sloop er toch onzekerheid in de ploeg, rommelig verdedigen en slechte communicatie zorgden ervoor dat de uitgekiende aanvoerder van grote afstand een leeg doel kon raken 1-2. Je zag dat dit wat met de ploeg deed, hoewel we toch de aanval bleven zoeken, maakten we het onszelf weer lastig en een hoge bal, verdween onverwacht in ons doel, 2-2. Gelukkig herpakte Patricia zich uitstekend door de spits die in grote vaart op haar af kwam van scoren af te houden.

Hoewel we nog geen enkele competitie wedstrijd hebben verloren dit seizoen, voelde deze 2-2 voor de meesten als verliezen, ook de tegenstander die ons een groot compliment gaf voor de ontwikkeling ten opzichte van vorig seizoen, was uitermate verrast en tevreden met het ‘gestolen’ punt. Ook dit is voetbal, belangrijk is dat we ondanks tegenslagen als team ook om leren gaan met dit soort zaken. Natuurlijk is er de emotie in de wedstrijd en balen we als een stekker, maar de competitie duurt nog erg lang en spelen elke week beter.

Dank wederom aan Roy, die voor ons wilde vlaggen en prima coachte bij de achterhoede. Ook een prima fluitende Thomas en last but not least, de balsponsoren van de week; Mo & Achie BV bedankt.

Volgende keer zullen we wat meer in de feeststemming zijn. Leuk ook dat er weer ‘kittens’ aanwezig waren om ons aan te moedigen en natuurlijk onze ‘meid van de wedstrijd’ Maud! De ‘kittens’ hadden overigens een wedstrijd gisteren gewonnen en zijn lekker bezig.

Volgende week een uitwedstrijd naar Hooglanderveen. Tot nu toe halen we meer punten uit uitwedstrijden, laten we ons daar aan vast houden.

FOTOALBUM door Marieke de Kruijf

Schrijf je in voor de nieuwsbrief