Van het Bestuur

07 Jul 2021 | Laatste Nieuws

SVF Doet Dag

Het was zaterdag 3 juli SVF DOET. We schrijven “DOET” met hoofdletters en daar is alle reden voor. Meer dan 40 vrijwilligers stonden om 8.00 uur klaar om aan de slag te gaan. Het gaat in dit verslag te ver om alle werkzaamheden 1 voor 1 op te noemen. Dit laten we graag aan Wim Terwint over die een Doet verslag zal schrijven. Maar wat is het geweldig om zoveel mensen plus JO17 spelers aan het werk te zien en wat hebben jullie een fantastisch resultaat neergezet.  Jan Willem en alle teamhoofden hartelijk bedankt voor jullie bijdrage om van deze dag een succes te maken.

PR / Sponsor commissie

Zoals vele Cothenaren weten heeft onze trouwe sponsor en bloemist Astrid en Piet Peterse na meer dan 30 jaar hun zaak verkocht. Met een sponsor bord langs het hoofdveld en de levering van boeketten aan jubilarissen en mensen vanuit de “lief en leed pot” waren ze vele jaren met ons verbonden. Met een SVF sjaal en een mooie fles wijn hebben we ze bedankt en veel gezondheid gewenst voor de toekomst.

Het goede nieuws is dat we een nieuwe bloemist hebben gevonden waarmee we een samenwerking aangaan. Een eerste telefoontje was eigenlijk al voldoende om een goed gevoel te krijgen of partijen bij elkaar passen. Na het op papier zetten van de wederzijdse afspraken is de toezegging gedaan door “Dorestad bloem en kado” dat zij graag met ons een contract willen aangaan. Voor meer informatie zie de website: https://www.dorestadbloemenkado.nl/

Met 2 vestigingen in Wijk bij Duurstede (Horden en de Heul) is Martijn (eigenaar) en de Dorestad dames, voor velen het vaste adres voor een bloemetje. Met het enthousiasme waarmee Martijn reageert en de bereidheid tot het maken van afspraken, is dit geweldig nieuws. Met een sponsorbord gaan we uiteraard voor extra naamsbekendheid zorgen.

Van A tot Z

Wat doen onze vrijwilligers en wat hebben zij gedaan in de periode 1945 tm heden. Met een map werden Claudia en ik op zaterdag verrast door Wim Terwint. Tijdens de Corona periode is er hard door Jacques Rosengarten en Wim gewerkt, om alle vrijwilligers die SVF rijk is, op papier te zetten.

Men schrijft:

“Uit dit overzicht blijkt duidelijk hoeveel vrijwilligers heel veel vrije tijd hebben besteed en hierdoor mede hebben geholpen, zodat SVF die vereniging is geworden die zij nu is”

De lijst begint bij de A: van Amersfoort van, Jan. Voorzitter vanaf juli 1988 tm 30 juni 1994.

Op pagina 2 lees ik bij de B: Balk Joop. Leider 1e elftal vanaf 1985 tm 1993.

Al bladerend kom ik bij de B van: Berg van den, Kees. Secretaris vanaf 1957 tm juni 1978.

Even denk ik (Erwin) aan mijn eigen geboortejaar 1964. Stel me zo voor hoe dat in die tijd moet zijn gegaan bij het schrijven van de notulen. Geen computer maar een handgeschreven verslag. Een kopieer machine die zorgde voor verspreiding en dit alles samengevat in de papieren loeier.

Even verder lees ik bij de D de naam van:  Dijk van, Toon. Bestuurslid vanaf 1952 tm 1967 en voorzitter vanaf 1 september 1955 tm juni 1967.

Bij de G valt mij op: Gier de, Jo. Een van de oprichters van SVF in augustus 1945.

Samen met de K van Kooyman, Jan die ook een van de oprichters is van SVF in 1945 tm 1953.

We bladeren van de L naar de M en zo verder. Zo is de naam Odijk met bijna een volle pagina gevuld. Van 1953 tm heden lees ik diverse personen met dezelfde achternaam die een vrijwilligerstaak vervullen.

Veel bekende namen en ook echte Cothenaren, waarvan de zoon/dochter, kleinzoon of dochter nu ook nog bij SVF zit. We sluiten na 33 pagina het boekwerk met de Z: Zumbrink, Marie. Wafels bakken vanaf 1989 tm 1994.

Met de woorden van Wim en Jacques is niets teveel gezegd. We zijn dan ook blij dat we dit meesterwerk persoonlijk hebben ontvangen. Een complete verrassing waarbij de laatste zin uit het boekwerk zeker nog door mijn gedachten speelt:

“Om dit overzicht up tot date te houden is de medewerking nodig van het bestuur en hun commissies”.

Dit is zeker nodig in een tijd waarin digitalisering de overhand heeft en we minder snel geneigd zijn om zaken voor de toekomst vast te leggen. Het zou toch mooi zijn als we over bijvoorbeeld 30 jaar (2051) met dezelfde verwondering terug lezen wie er allemaal een bijdrage heeft geleverd om SVF te laten zijn zoals ze dan is.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van SVF.