Van de voorzitters: December

17 Dec 2018 | Laatste Nieuws

De laatste bestuursvergadering van 2018 hebben we alweer gehad en wat vliegt de tijd voorbij! Elke maandagochtend hebben Erwin en ik ons wekelijkse praatje en het is nog niet voorgekomen dat we eigenlijk niets te vertellen hebben. En dat is goed want er gebeurt ontzettend veel bij SVF.

Penningmeester
We zijn nog steeds op zoek naar een 1e penningmeester. Gelukkig hebben we voor 2e penningmeester Joyce Elbers bereid gevonden om wat administratieve taken op te pakken. Welkom Joyce. Wij zijn blij met je komst en we hopen op een mooie en lange samenwerking. We zijn dus nog steeds op zoek naar een andere topper die voor ons het financiële beleid gaat voeren. We hebben de taken al aardig opgesplitst om de last wat te verlichten maar wellicht kunnen we daar nog wat meer in schuiven. We komen dus graag in contact met een teamspeler die de SVF boot op de goede koers houdt. Heb jij zin om deze uitdaging aan te gaan en om ons bestuur te versterken neem dan gewoon even contact op met Erwin of mij of spreek een bestuurslid aan.

Voorzittersoverleg
Dit jaar zijn we begonnen met het voorzittersoverleg tussen de Voorzitters van SVF, CDW en SVL. Onder leiding van de verenigingsadviseur van de KNVB komen we een paar keer per jaar bij elkaar om bij te praten over zaken die spelen binnen de clubs, afspraken te maken over bepaalde onderwerpen en waar nodig de samenwerking te zoeken. Zo zijn we aan het onderzoeken of er een samenwerking opgezet kan worden voor het damesvoetbal en bijvoorbeeld voor het gebruik van een keeperstrainer. De samenwerking met deze clubs bij het Walking Football leert dat we elkaar goed kunnen vinden en we er een succes van kunnen maken.

Werkgroep Toekomstbestendig SVF
Veranderingen gaan snel in deze tijd en we moeten niet alleen naar het heden kijken maar vooral bezig zijn met de toekomst. Daarom hebben we een werkgroep opgericht om na te denken over een toekomstbestendig SVF. We hebben ook een aantal thema’s bedacht waar we over gaan nadenken, praten en eventueel gaan uitvoeren. Je moet dan bijvoorbeeld denken aan: hoe kunnen we leden behouden en werven nu en in de toekomst? Hoe kunnen we bij SVF efficiënter gaan werken? Hoe kunnen we duurzamer werken en meer maatschappelijk verbonden zijn? SVF is niet van het bestuur maar van alle leden. Het maakt niet uit of je 5 x per week bij SVF te vinden bent of 1 keer. Wij willen dan ook de leden die geïnteresseerd zijn om hieraan mee te doen oproepen om zich aan te melden. Wil je je aanmelden?? Mail dan naar voorzittersvf@svfcothen.nl en dan zullen we je van extra informatie voorzien.

Tot zover een update over een aantal zaken waar we mee bezig zijn.
Het bestuur van SVF wenst iedereen alvast hele fijne dagen en een geweldig 2019. Houd de mail en de Social Media in de gaten voor de uitnodiging voor de nieuwjaarsreceptie op 6 januari.