Van de voorzitters 10-07-21

11 Jul 2021 | Laatste Nieuws

Competitie indeling 1e
Deze week in het nieuws.  De bekendmaking van de competitie indeling van het 1e voor het seizoen 2021/2022. Er zullen veel derby’s gespeeld worden waarbij we hopelijk weer op drukke sportparken mogen spelen.

Wij zitten in de competitie met de volgende teams:

V.v. HDS Leersum
V.v. ’t Goy
SV Aurora
V.v. Bunnik 73
Sv Candia 66
DEV Doorn
DVSA
V.v. Musketiers
SV Odijk
Oranje-Wit
V.v. Schalkwijk
SV Panter
VVA Achterberg

Langs deze weg willen we HDS, T Goy, Aurora en Schalkwijk van harte welkom heten in de zaterdag competitie.

Als dorpsclub herkennen we de gevoeligheden die (wellicht) ook bij jullie hebben gespeeld om van zondag naar zaterdag te verhuizen. Inmiddels zijn wij al een paar jaar gewend om op zaterdag te spelen. We begrijpen dat spelers een belangrijke rol spelen bij deze keuze. Ons trouwe publiek heeft hier meer moeite mee gehad en zal nog wel eens denken; waren we nog maar een zondagvereniging.

De voorzitter van HDS, Marco Matthijs, schrijft hierover

,,Met het oog op de toekomst is dit de beste beslissing. Dat is ook uit ons onderzoek naar voren gekomen.”

Verder schrijft hij:

Binnen de vereniging is er onderzocht of het eerste team op de zondag nog wel toekomst had en die vraag werd met nee beantwoord. Veel clubs uit de regio zijn eerder al naar de zaterdag gegaan en daardoor speelde HDS tegen ploegen uit Amersfoort en bijvoorbeeld Arnhem. ,,We moesten steeds verder reizen en bij uitwedstrijden kwam een handjevol toeschouwers kijken. Daarnaast ziet de jeugd geen toekomst meer in prestatief zondagvoetbal. Al deze redenen speelden mee in de afweging om de knoop nu door te hakken.”

Op de website van ‘t Goy lezen we dezelfde reden maar ook dat spelers een grote behoefte hebben om de zondag voor zichzelf vrij te hebben.

“Na een drukke werkweek waarbij er ook nog 2 x getraind wordt willen spelers ook tijd voor zichzelf en hun sociale leven

Aurora voegt hieraan toe dat zij, in samenspraak met andere verengingen, een brief naar de KNVB hebben gestuurd met het doel om alle Kromme rijnverengingen in één wedstrijdpoule te krijgen. Het verzoek van de Kromme rijn verenigingen aan de KNVB is gehonoreerd.

We kijken er naar uit om weer tegen elkaar te voetballen en hopen dat jullie je snel thuis voelen in de zaterdag competitie.

Dit nieuws is belangrijk om met de SVF leden te delenMaar we realiseren ons ook dat de indeling voor de andere teams net zo belangrijk is. We spelen immers niet allemaal in het eerste. Zodra de competitie indeling van de andere teams bekend is zullen we dit nieuws met de trainers/ leiders en via onze social mediakanalen delen.

Nieuwe wet en regelgeving

Verder in het nieuws: 3 onderwerpen die niet direct met het voetballen te maken hebben maar ons wel als vereniging raken.

Ik heb de link van de website bijgevoegd zodat je de achtergrondinformatie op je gemak nog eens kan lezen:

In het kort komt het hierop neer:

Sluiting rookruimtes in openbare gebouwen
Weder verstrekking van alcohol is strafbaar
Statiegeld nu ook op flesjes onder de 1 liter

Gelukkig zijn we sinds 1 januari 2021 een rookvrije vereniging. Binnen de hekken van het sportpark mag dus niet meer gerookt worden. Dit zullen we ook handhaven maar het zal ons helpen als we elkaar aanspreken en wijzen op de afspraken die we met elkaar hebben gemaakt.

Weder verstrekking van alcohol is strafbaar. Dit betekent zoveel als dat een volwassene ook strafbaar is als hij alcohol aan een minderjarige geeft.

En tot slotte hebben we het statiegeld op kleine flesjes. SVF heeft zich aangemeld als vrijwillig inzamelpunt voor petflesjes. Flesjes die wij verkopen kun je bij de kantine ook weer inleveren. SVF ontvangt voor ieder flesje 0,15 euro statiegeld.

PR / Sponsor Commissie

Deze week hebben we na 1,5 jaar weer fysiek bij elkaar gezeten. Het was zeer bijzonder om elkaar weer in levenden lijve te ontmoeten. Naast de zakelijke kant van de bijeenkomst is het ook leuk om te melden dat Dennis Dekker en Rik van der Mispel een huis hebben gekocht. Dat Marijke besloten heeft om komend seizoen te stoppen met de kleding. Zij vertrekt nog wel de tenues maar zal zodra het wat rustiger wordt de werkzaamheden overdragen. Haar ervaring en inzet zullen we enorm missen maar ook dit hoort bij vrijwilligerswerk. Simone gaat ook een andere taak vervullen. Zij gaat namelijk meer zichtbaarheid aan sponsoren geven door artikelen over hun te schrijven. Dit betekent dat we voor de teamfoto’s en kleding een vacature hebben.

De taken van de andere vrijwilligers blijft (voorlopig) hetzelfde. Met deze groep gaan we ervoor zorgen dat de PR/Sponsor commissie nog meer zichtbaar wordt en dat sponsoren zich thuis voelen bij onze mooie vereniging.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van SVF.