Van de voorzitter: start van het seizoen

29 Aug 2017 | Laatste Nieuws

Van de voorzitter

Start
En nu is het seizoen weer echt begonnen ! De eerste oefenpotjes zijn al weer gespeeld en het aanvangstoernooi van ons eerste, samen met Aurora, Schalkwijk en M.E.C. is alweer achter de rug. Ik heb mijn oor te luister gelegd en het blijkt dat bij al deze clubs dit toernooitje goed in de smaak valt. Een prima voorbereiding op een nieuw seizoen vindt men allemaal. Volgend jaar dus maar weer.  Er zit sowieso weer “schwung”  in de club is mijn mening. Nieuwe leiders bij S.V.F. 1 en 2 in de personen van Sam Odijk, Robert Otten en Hans Kooij, een nieuwe assistent in de persoon van Erik Dekker, een nieuw team op de zaterdag, nieuwe vrijwilligers en ook een groei bij onze jongste jeugd. En dan hebben we het nog geeneens gehad over de nieuwe bestuurders en de kandidaat voorzitters. En de verwachtingen t.a.v. de resultaten ? Ik heb eigenlijk geen idee. Het kan een leuk seizoen worden met toch ook weer interessante derby’s, waaronder DEV Doorn, DVSA en de clubs uit Elst. Ik hoop op een plek in het linker rijtje. Waar ik dat op baseer ? Nergens op, ik weet het gewoon nog niet. Ik ga gewoon uit van vooral veel plezier voor iedereen die zich hiervoor inzet.

Dames
Ook onze dames zijn gestart. Ik zag bijna 30 dames hun eerste training ondergaan, onder leiding van  twee jonge en energieke trainers Tim en Roy. We gaan met twee !! dames seniorenteam de competitie in, maar we kunnen zeker nog 5 a 6 nieuwe dames gebruiken. Kom op lady’s: meld je aan voor prestatief of ontspannen voetbal. De WEURO is niet voor niets geweest en gewonnen door onze eigen Nederlandse meiden. Ik mocht zelf een wedstrijd in het stadion bijwonen en ik heb gewoon zitten genieten van het spel. Nogmaals: meld je aan, of kom gewoon eens een keer geheel vrijblijvend meetrainen. Kijk voor trainingstijden op onze site.

Zaterdag
We kunnen het niet ontkennen: we moeten behoorlijk wennen aan het feit dat we met de selectieteams naar de zaterdag verhuisd zijn. Veranderingen kosten nou eenmaal bloed, zweet en tranen. Het loopt allemaal nog niet vanzelf. We hebben op dit moment elkaar effe heel hard nodig om alles op de rit te krijgen. Steun elkaar daarbij wil ik vragen. Natuurlijk gaan er dingen fout, wijs daarom elkaar daarop en doe dit a.u.b. op een positieve manier. Geef elkaar even de tijd en ruimte om in te werken en help en steun mekaar daarbij. Ik ben er van overtuigd dat het op de zaterdagen een gezellige boel gaat worden met jeugd en senioren door elkaar heen. Ik zie er echt naar uit.

Feest
Op 23 september gaan we als club weer iets terug doen voor al die vrijwilligers en sponsoren. En vrijwilliger ben je ook als je denkt dat je bij voorbeeld maar tien uur per jaar voor de club in de weer bent. Wij maken daarin geen onderscheid, we hebben iedereen keihard nodig. Kortom: ook jij bent van harte welkom, samen met je partner. Ons standpunt daarin is duidelijk: liever 20 of 30 mensen teveel dan eentje te weinig !!   Het programma kun je lezen op de site en op de aanplakbiljetten in de kantine. Wat ons betreft gaan we op de feestavond 450 deelnemers begroeten. Kom op mensen, laat ons niet de steek en laten we er samen een mooi feest van maken, waar we nog lang op een positieve manier aan terug kunnen denken. Iedereen welkom dus.

Kaarten
Op 01 september begint ook alweer het nieuwe kaartseizoen. De dagen worden alweer korter en de avonden langer. Klaverjassen is voor heel veel mensen nog steeds een prachtig tijdverdrijf. Claudia, Erwin en ik hebben een belofte gedaan om een keer mee te gaan doen. Dit zal nog niet op 01 september zijn, maar later in het seizoen gaan wij onze belofte zeker waar maken.  Kijk op ons website voor de data. Ook hier wensen we iedereen veel plezier.

ALV
Het zal eerder 10 oktober zijn dan we denken. Op 10 oktober is onze Algemene Leden Vergadering. Dit is het moment waar ook jouw stem telt ! En dit is het moment waarop je kunt laten horen hoe het nog beter zou kunnen bij de club. Laat je stem niet verloren gaan……  Harry en ik nemen daar afscheid, dus alleen wij tweeën al zouden het op prijs stellen om jullie daar te ontmoeten. Maar eerst dus het feest op 23 september !!!

Nieuwe kunstgras
Inmiddels wordt er alweer op het nieuwe kunstgras getraind. Als alles goed is verlopen dan heeft de keuring deze week plaats gevonden. Ik wil allereerst dank zeggen aan onze buren van S.V.L. We zijn daar uitstekend ontvangen om van hun accommodatie gebruik te kunnen maken tijdens de renovatie van ons veld. Nogmaals dank, een goeie buur is beter dan een verre vriend. Dank ook aan de gemeente en de aannemer. Er is op een goeie en positieve manier samengewerkt, waarbij de planning heel erg belangrijk was. Chapeau voor het feit dat het allemaal volgens plan gelukt is.  Ik ben benieuwd hoe ons nieuwe veld er uit zal komen. Ik heb er zelf even op gelopen en het voelt prima aan. Ik wens iedereen veel training- en voetbalplezier op dit nieuwe veld, wat overigens ingestrooid is met kurk en niet meer met rubber. Ik heb nog wel een verzoek: Laten we er zuinig op zijn samen. Het is een prachtige locatie, waar we bijna altijd op kunnen trainen. Houd je a.u.b. aan de regels en ook aan het door de T.C. opgestelde schema. En als laatste: gelieve niet te roken in de buurt van het kunstgras.

Slot
Het blijft een prachtig gezicht om al die mensen sportief bezig te zien bij S.V.F. Een teamsport voegt heel veel toe aan de mens is mijn stellige overtuiging. Met elkaar een prestatie neerzetten, omgaan met teleurstellingen maar ook met leuke dingen; het komt allemaal voor in een teamsport. Maak daar gebruik van zou ik willen zeggen. En of dat je nou speler bent, of sponsor, of vrijwilliger, of supporter, of scheidsrechter, of kantinemedewerker, of bestuurder, of schoonmaker, of …………….wat dan ook: Ik wens iedereen een prachtig, gezellig, sportief en vooral leuk nieuw seizoen toe.

Groet, Kees