Valleivogels JO9-2 – SVF J09-1 14-09-2019

17 Sep 2019 | JO09-1

Zeven auto’s (voor 7 spelers!!!! kom ik zo op terug)………dus zeven navigatiesystemen……dan hebben we de minimaal zeven telefoons voor het gemak nog even niet meegerekend…….en toch slagen we er in op 1 auto na (Yvette gefeliciteerd,  jij rijdt in het vervolg voorop) in om 1-2 keer verkeerd te rijden. Nadat we uiteindelijk “een” parking gevonden hebben slingeren we via een verborgen grasweggetje uiteindelijk richting de velden van Valleivogels. O ja, die zeven auto’s, we scoren geen bonuspunten voor milieubewust voorbeeldgedrag, maar dat heeft alles te maken met het top weer van vandaag. Iedereen heeft concrete plannen om maximaal te gaan genieten van het zonnige weekeinde.

Starttijd: 9.55, weersomstandigheden; strak blauw, 14 graden en oplopend, keeper:; Tom, starters in het veld; Rens, Bram, Jasper, Sem, Tim, met Dean als eerste reserve. Na een warming up onder leiding van Bart en laatste aanwijzingen van Jeroen is het hoog tijd om aan de wedstrijd te beginnen. In tegenstelling tot de vorige wedstrijd zijn onze jongens nu wel meteen bij de les. Bram heeft het meteen naar zijn zin op linksbuiten, en gooit er wat “voorzetten” uit die verdacht veel net naast het doel gaan. Er wordt meteen geprobeerd druk naar voor te zetten en in de eerste tien minuten komt SVF veelvuldig in de buurt van de goal van Valleivogels.. Uit een corner van Rens, weet startende spits Jasper hier als eerste gebruik van te maken, hij zet de 1-0 op het scorebord.

De 1-1 laat echter niet lang op zich wachten. Ook Valleivogels probeert er combinerend en voetballend uit te komen, waarbij een snelle uitbraak leidt tot de 1-1. In de periode die volgt heeft SVF de overhand maar weet deze moeilijk om te zetten in goals. Sem houdt met hulp van Tim de boel achter dicht, waarbij af en toe goed gebruik gemaakt wordt van de keeper als extra speler om aan te spelen. Verdedigend komen ze niet echt in de problemen en opbouwend  hebben ze genoeg ruimte om mee te gaan. Rens op rechts en Bram op links proberen samen met Jasper een gaatje te zoeken in de verdediging van de tegenstander net voor de rust zijn ze succesvol. Bram speelt op de net ingevallen Dean, die op zijn beurt naar Rens en de verdiende 2-1 staat op het bord. Eerste pauze na een spannende eerste tien minuten.

De tweede tien lijken verdacht veel op de eerste tien. Zowel voetballend als qua inzet zijn onze jongens de bovenliggende partij. Veel druk naar voren, maar naarmate de goal dichterbij komt ook een tikkie slordiger en het vele aanvallen van vorig jaar maakt dat de verdedigende taken nog wel eens vergeten worden., al is het erg leuk om te zien dat ze allemaal meer en meer zich bewust worden van posities in het veld en verwachtingen die daarbij horen. Vandaag komen ze daar weg. Als Valleivogels er al uitkomt dan is de drive groot genoeg om snel terug te sprinten en elkaar te helpen, dus de spits van dienst Jasper maakt met afstand de mooiste sliding van de ochtend als rechtsback. Eindstand na 20 minuten mede dankzij een oplettende en meevoetballende Tom (en hij gaf een hele nieuwe invulling aan vijf metergebied) 5-1, door twee doelpunten van Dean en 1 van Bram met assists van Rens, Sem en Tim.

Valleivogels geeft de moed echter nog niet op, Hun keeper pakt een paar mooie ballen voordat Tim uit een voorzet van Bram de 6-1 binnenglijdt. De 5-seconden regel die het team van Jeroen geleerd heeft werkt vandaag perfect. Valleivogels staat klaar voor de aftrap, Jeroen roept hard vijf en uit de startblokken jagen onze mannen op de bal, resultaat, 1 minuut later na een mooi puntertje van Sem, mag Valleivogels opnieuw aftrappen,7-1. Jasper, die Tom de tweede helft vervangt in het doel krijgt dan zijn drukke minuten. Verdedigend zijn we even “niet thuis” of dekken aan de verkeerde kant. Het eerste schot van Valleivogels is nog op de paal. De tweede wordt schitterend gered door Jasper maar op de rebound is hij kansloos, 7-2.

De kopjes blijven echter eensgezind en de wil en inzet om zo snel mogelijk zelf weer te scoren hoog. Slecht uittrap van de keeper van Valleivogels wordt meteen door Dean afgestraft 8-2. De mooiste goal van de middag komt op naam van Rens, Dean en Tim. Rens, gaat op links goed door, speelt zijn tegenstander tot twee maal toe met een mooi sleepbeweging uit, geeft de bal voor, “bewust” overstapje van Dean en Tim schiet beheerst binnen, 9-2. Nummer 10 en 11 komen op naam van Dean die met zijn balbeheersing en doorzettingsvermogen een ware plaag is voor hun verdediging. Nummer 11 komt voor 75% op naam van Sem, die los van fysiek goed doorgaan, continu goed kijkt en ziet waar zijn medespelers zijn en zo Dean een niet te missen kans geeft.

Het slotakkoord is voor Tim. Dean dribbelt in en gooit de bal voor de goal, waar Tim met een halve volley de bal ineens binnen schiet, eindstand 12-2. In de slotseconden komt een strakke voorzet hard voor de goal, waar Tim zijn hoofd er tegenaan krijgt en hem hard op kruising kopt, alleen al vanwege het geluid had dat de 13-2 mogen zijn, maar met 12-2 gaan de punten verdiend mee naar Cothen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief