Valleivogels JO13-3 tegen SVF JO13-3

05 Mar 2017 | JO13-3

Voetbalwedstijd Valleivogels JO13-3  – SVF JO13-3 op 4 maart 2017

De wedstrijd stond gepland met de aftrap om 9:00 uur en 7:45 uur vertrekken vanuit Cothen. Toch even wennen in de voorjaarsvakantie. Quinten van Eijk kwam ons versterken aangezien Max op vakantie was. Ook onze coach Marco Puik was afwezig. Hij was een groep mensen met langlaufen professioneel aan het afbeulen in Zweden maar vond ook nog een moment de tijd om het team succes te wensen via een filmpje op de skies met een voetbal?…..

Nancy en Ad hebben zich het hoofd gebroken over de taktiek afgelopen week en kwamen met een doordachte opstelling. Onze start was goed met veel inzet van alle spelers. Na een aantal minuten schoot Luuk na een actie de bal op de lat. Ook Joep kreeg een aantal kansen maar bleek een afwijking naar links te hebben. We gaan met Nancy overleggen of ze hem niet per ongeluk twee linker sokken gegeven had.

Ondanks ons sterkere veldspel kwam Valleivogels op 1-0 en even later op 2-0 vooral door toedoen van een snelle en lastige nummer 7 bij Valleivogels. Dat was ook de ruststand. Tijdens de rust bleek al dat onze jongens en meiden daar geen genoegen mee wilde nemen. De score was ook geen goede weergave van de krachtsverhouding in het veld. We waren zeker niet de mindere.

Met hernieuwde energie starten we de tweede helft. Wat zat er dan toch in de limonade die Nancy in de rust had ingeschonken want onze spelers bleven maar gaan? Na 5 minuten kwam dan toch het verlossende doelpunt van Luuk: 2-1. Dat gaf ons team moed en even later viel de 2-2 gescoord door Leen. Bij een counter ontsnapte toch weer de nummer 7 van Valleivogels die de 3-2 binnen schoof. Daar baalden we enorm van maar we lieten het hoofd niet hangen en bleven hard werken. Dat leverde even later de 3-3 op door Kaisa na het goede voorbereidende werk van Wisse.

De nummer 7 van Valleivogels bleef gevaarlijk van afwisselend de rechtsvoor en linksvoor positie maar onze verdediging had nu het tactische antwoord gevonden en paste de opstelling in de achterhoede steeds aan de tacktiek van Valleivogels aan. Na weer een goede aanval scoorde Luuk zijn tweede doelpunt en kwamen we voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong. Geheel verdiend vonden wij.

Ook nu bleven we in een hoge versnelling doorspelen met veel vechtlust. Ondanks een paar penibele momenten voor ons doel was het dan toch Wisse die vlak voor tijd de 5-3 aantekende. Wedstrijd beslist. Wat waren we blij en trots. Ook Nancy en Ad gaven aan dat ze in verband met de afwezigheid van Marco en het bijzonder goede resultaat dan toch goed zouden slapen die nacht. De spanning was hoog geweest vandaag en de verdiende overwinning werd uitbundig gevierd. De tweede overwinning in twee opeenvolgende wedstrijden. Wat zal volgende week ons brengen? Het zelfvertrouwen is in ieder geval enorm gegroeid……..