v.v. Scherpenzeel JO11-1 tegen SVF JO11-02

14 Nov 2017 | JO11-2, Pupillen

04-11-2017: Vandaag was de dag dat onze jongens de wei in mochten om aan te treden tegen de koploper. Het was weer eens letterlijk de wei in, aangezien de wedstrijd op echt gras werd gespeeld. Dat zouden de moeders weten na afloop van de wedstrijd.

De voorbereiding van de wedstrijd was niet al te gunstig, aangezien we Sven moesten missen ivm afwezigheid en dat het gros van het team laat de kussens hebben kunnen ruiken na een “spetterend” verjaardagsfeestje van Jari. Mocht de warming-up een graadmeter zijn, dan hadden de ouders vooraf niet heel veel vertrouwen in een spannende pot voetbal, zo vroeg op de zaterdagochtend.

Aanvoerder van de dag was Mylan, en na wat beleefdheden te hebben uitgewisseld met de aanvoerder van de tegenpartij, mocht hij van start langs de lijn, waarna iedereen uiteindelijk slechts 7 a 8 minuten hoeften te wisselen tijdens de gehele wedstrijd. De tegenstander van vandaag stond niet zomaar bovenaan natuurlijk, en dat bleek na een kleine 10 minuten al, waarbij SVF al tegen een 2-0 achterstand aankeek. Vooraf hadden we al afgesproken, dat indien we achter zouden komen, we gewoon lekker moesten blijven voetballen. Na wat sturingen van de coaches hier en daar ging SVF steeds beter spelen vanuit hun individuele posities. Iets waar de afgelopen weken meermaals op gehamerd is.

Spelen vanuit een 3-2-1 opstelling en bij omschakeling naar voren werd dit opengeklapt naar een 2-1-3, waarbij de middenvelders de flanken zouden bezetten. De middenvelders kregen meer grip op de tegenstanders, waardoor de rest van het team ook makkelijker kon spelen en van daaruit werd de tegenstanders steeds sneller en beter onder druk gezet. Dit resulteerde in een 2-1 tussenstand door een mooie solo van Beau. Aan het eind van de eerste helft kregen wij steeds meer het heft in handen en konden we door een doelpunt van Sem zelfs op gelijke hoogte komen tegen de koploper. Vlak voor rust kregen de jongens een kleine tegenvaller te verwerken, doordat Scherpenzeel toch nog op voorsprong kwam.

Tijdens de rust werden de goed dingen nogmaals benadrukt en waar nog wat te sleutelen viel, werd dit nog even kort besproken met z’n allen. De tweede helft ging over en weer, met vooral veel strijd, druk zetten en goed positiespel. De wedstrijd kon twee kanten op, maar uiteindelijk gooide v.v. Scherpenzeel vlak voor tijd de wedstrijd op slot door de 4-2 te maken, wat uiteindelijk ook de eindstand zou zijn.

Al met al een zeer goede wedstrijd van SVF, helaas niet beloond met een punt, maar veel goede dingen gezien waar we mee verder kunnen. Hard gewerkt en vooral gespeeld als een echt team!! Klasse jongens!

Op naar de kraker tegen CDW!!!

Bas van der Veer

Schrijf je in voor de nieuwsbrief