(update verslag) 29e Familietoernooi

12 Jun 2017 | Laatste Nieuws

Familietoernooi 2017

Het 29e familietoernooi, gestart met 12 families, helaas 6 minder als vorig jaar maar zo bleek aan het einde van de dag zeker niet minder gezellig.

Met de 12 teams werden er 2 poules van 6 teams gemaakt. Elk team moest dus 5 wedstrijden voetballen, waarna de nr’s 1 en 2 van elke poule tegen elkaar speelden voor de finale. Verliezers voor de 3e en 4e plek.

Onder de nieuwe spreekstalmeester Kees, die dit overigens geweldig deed, werden de wedstrijden onder strakke regie gedirigeerd. Er werd weer sportief gespeeld, af en toe even scherp, maar netjes. Scheidsrechters hadden het hierdoor perfect onder controle. Het spel (met water) werd gepland na alle wedstrijden. Het was een sjoelbak waarin een laagje water stond waar de teams met een bandje naar de meeste punten moesten glijden. Het team van Odijk had gewonnen en ging er met de consumptiebonnen vandoor, wat heel goed van pas kwam met het geweldige weer. Het mooie van het spel was ook dat al vanaf ca. 12:00 een grote groep kinderen aan het spelen was  in de waterbak tot ca. 18:00 uur aan toe. Geweldig en dus voor herhaling vatbaar.

Maar de wedstrijden…, na het spelen van alle wedstrijden viel voor het eerst in jaren de fam. Mocking buiten de prijzen (4e), familie BaMi eiste de 3e plaats op. Familie Bero werd 2e na de verloren finale van Hofman die voor het 2e jaar achter elkaar met de wisselbeker naar huis ging. Nieuw dit jaar was de sportiviteitsprijs, zeker niet minder belangrijk. Deze werd uitgereikt aan de familie De Gier.

Was weer een geweldig toernooi, schitterend weer en heel veel mensen bleven nog lang zitten onder genot van een drankje, muziek verzorgd door Andre en een broodje hamburger welke werd verzorgd door SVF voor de spelers.

Wel moet aan de aandacht worden gebracht dat er dit jaar qua blessures het een slecht jaar was, diverse spierblessures en verzwikte enkels, maar nog minder was het uitvallen van Nick van Dam met een gescheurde achillespees en Bram Vermeulen die was flauwgevallen en uiteindelijk via een ambulance toch gecontroleerd moest worden in het ziekenhuis. Beiden krijgen namens de organisatie nog een presentje+bloemen uitgereikt en we zien ze graag volgende jaar weer terug natuurlijk.

Dan aankomende bij het allerlaatste punt, volgend jaar. Volgende jaar wordt het de 30e keer dat het familietoernooi gespeeld zal gaan worden. Daar gaan we een groot feest van maken, dus houdt dit vrij in jullie agenda.

En last but not least alle vrijwillgers bedankt, scheidsrechters, kantinepersoneel, Andre en de EHBO-er (Jorn) die het druk had. Tot volgend jaar !

De foto’s in het album spreken voor zich.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief