Uchta – SVF, een mooie overwinning voor SVF

01 Oct 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

Vorige week al na één minuut de 0-1 voor SVF. Vandaag begon SVF de wedstrijd door vroeg te storen om zodoende de tegenstander niet in hun spel te laten komen. Kansen te over, maar men was wat slordig met het afronden en zodoende duurde het tien minuten voor SVF om op voorsprong kwam door Rigino Odijk. (0-1) Rigino heeft de smaak wel te pakken. Vorige wedstrijd viermaal gescoord en nu dus alweer.

In de 39e minuut mocht SVF een corner nemen. Wesley Heijmans bracht met zijn voorzet Rik van der Mispel in stelling en Rik pikte nu ook weer zijn doelpuntje mee.(0-2)
Een prachtig schot van Wesley Heijmans in de 49e minuut, waarbij de bal belandde in de rechter bovenhoek, bracht de stand op 0-3. Het dient gezegd te worden dat hij alle ruimte kreeg,maar je moet het dan ook wel doen.

In de 2e helft nog steeds een beter SVF, maar vaak niet met goed voetbal. In de 62e minuut weet Freek Scherpenzeel op de lijn een foutje van de jonge keeper af te straffen. De keeper wist eerst nog een schot te keren, maar liet de bal weer los en Freek was er als de kippen weer bij.(0-4) De drie wisselspelers werden ingebracht en gezien de verhoudingen in het veld was daar alle reden toe. Damian Schoonderwoerd, Stephan Rieff en Roy van de Bildt namen de plaatsen in van Jorrit van Dam, Justin Schoonderwoerd en Freek Scherpenzeel.

Duidelijk was inmiddels wel dat SVF een maatje te groot was. De 0-4 op dit moment had zomaar 0-10 kunnen zijn. Eén doelpunt wist SVF nog te maken. Een schot op doel was weer niet klem vast en met een mooie omhaal wist Rik van der Mispel zijn tweede doelpunt te maken. Eindstand 0-5.
Geen hoogstaande wedstrijd, maar een mindere wedstrijd moet je ook kunnen omzetten in een overwinning. Aanstaande zaterdag 6 oktober speelt SVF de thuiswedstrijd tegen SVMM. Dit zal ongetwijfeld een tegenstander zijn van een ander kaliber dan de twee voorgaande wedstrijden.

Foto’s van deze wedstrijd vindt u in het album.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief