Trots op SVF Dames 1 !

14 Mar 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Na de wedstrijd van afgelopen zondag 13 maart, thuis tegen Schalkwijk, is er eigenlijk maar 1 woord dat past bij deze prestatie: TROTS

18 oktober 2015 was zo’n beetje het dieptepunt na een reeks van 5 verloren wedstrijden op rij, op een koude en miezerige dag, verloren we destijds met maar liefst 7-0 van de dames uit Schalkwijk. Een wedstrijd om snel te vergeten en anderzijds was dat ook het moment waarna we de boel rigoureus om hebben gegooid.

Nu zo’n kleine 5 maanden later staat er echt een team, waarbij iedereen precies weet wat er van haar verwacht wordt. De achterhoede, ondanks de afwezigheid van Romy, geeft nauwelijks kansen weg. Ook met wind tegen geen doelpunt tegen, hoewel al in de eerste minuten Patricia katachtig moet redden om een gegarandeerde goal te voorkomen.

Op het middenveld ontbrak vandaag wederom Mariska en moest Manouk en later Laura vol aan de bak, zeker na de inbreng van een hele goede speelster van Schalkwijk. In de voorhoede moesten we het doen zonder Melissa, die vorige week haar voet gebroken bleek te hebben!! Gelukkig was Annick weer van de partij en hadden we Ilse op de bank, die weer wat extra minuten ging maken.

Trots ook op de sfeer binnen dit vrienden team, de avond daarvoor met bijna de hele club Sinterklaas,  Kerst en Oud & Nieuw (okee….?!) gevierd bij Anouk, vanzelfsprekend daarna weer flink op stap, maar de volgende dag er gewoon staan op het veld. In de voorbespreking het inmiddels gebruikelijke praatje van de balsponsoren, Martin en Ronald, die zelfs 2 toekomstige dames speelsters hadden meegenomen om de sfeer bij SVF te proeven. Een mooi woordje van Simone en Laura voor de hele ploeg, wat kun je daar nog aan toevoegen?

Dan de wedstrijd, Debbie weer terug in de spits, had de opdracht om zich zoveel mogelijk te sparen, omdat we nu eenmaal krap in de spelers zaten en ook zij eigenlijk maar 30 minuten voluit mocht. Al snel een mooie diepe bal van Manouk op de Debbie, die de verre hoek uitkoos, 1-0!! Sorry Debbie ik ben de tel kwijtgeraakt, maar zal snel opzoeken de hoeveelste goal dit was.

Schalkwijk wisselde snel en wij moesten daarom de boel omgooien. Maar we hielden hen op de eigen helft en vochten als leeuwinnen. Helaas moet Danique met een enkelblessure het veld verlaten en kwam Ilse een kwartier voor rust het veld in en waren ze uitgewisseld….

Een prima actie in de 16 meter van Schalkwijk en een zeer alerte scheidsrechter zag dat Debbie naar de grond werd getrokken… Penalty. Laten we nu toevallig afgelopen dinsdag geoefend hebben op strafschoppen. Waar de ballen dinsdag nog keihard over het doel vlogen van een zeer gemotiveerde Ilse, legde zij de bal op stip en nam een aanloop. GOAL!! Wat een prachtige rentree na 7 maanden blessure leed.

De wedstrijd werd grimmiger, midden-midden van Schalkwijk werd echt helemaal uit het spel gespeeld door Laura, en Kaka en Annick gingen weer voorop in de strijd. Prima verzorgd voetbal van Kirsty die met de week beter wordt en ook Anouk is altijd een zekerheid. 10 minuten voor rust viel echter Ilse uit met een blessure, een heftige schok, het zal toch niet?? We hopen en denken dat het meevalt.

Dat zou nog even een klus worden, 55 minuten met 10 spelers de wedstrijd uit zien te spelen. Maar zoals gezegd is er in dit team iets geslopen dat ze onvermoeibaar maakt. Mouwen opstropen en vol de strijd aan. Rusten en de boel weer even goed neerzetten. Schalkwijk zou vol op de aanval gaan, maar wij gingen voor de counter, we hadden immers wind mee en een keepster met een gouden uittrap.

Het werd een gevecht met een aanslag op Kirsty die gelukkig weer op de been kwam. Schalkwijk raakte steeds meer gefrustreerd en wisten niet wat ze met de ruimte aan moesten. Een prachtige uittrap van Patricia op Debbie die heel beheerst de keepster omspeelde 3-0 met een man minder!

Schalkwijk probeerde het, maar altijd was er weer 1 of 2 benen van SVF die een aanval verstoorde. Een prachtige vrije trap van Schalkwijk, voorlangs en een corner die wel doel trof. 3-1. Nog een kwartier te spelen en behalve een schot op de lat werd Schalkwijk niet meer gevaarlijk.

Doordat Rivierwijkers niet in actie kwam en wij wonnen van nummer 9 Schalkwijk, zijn we met stip gestegen naar plaatsje nummer 8.

Met nog 9 wedstrijden te gaan, gaat het linker rijtje zeker lukken en wie weet nog ergens bovenin ook. Ploegen als Patria, VVZA en Achterveld zijn voor ons een maatje te groot, maar als we zo blijven voetballen en met genoeg speelsters kan het nog heel mooi eindigen. Dank ook voor Brian die ons vandaag assisteerde met vlaggen en voor Ben die heel wat speelsters verzorgd heeft vandaag.

Foto’s van deze wedstrijd kun je hier bekijken.

Tot volgende week, Saestum uit, half 2.

Hans de Ligt