Toernooi 6 en 7-jarigen

31 Oct 2021 | Laatste Nieuws

Dit toernooi is het enige waar zoveel publiek komt kijken. Pappa’s en mama’s, broertjes en zusjes, Opa’s en oma’s enz. Vooral de mama’s moeten wel eens kun kind troosten, want die bal kan heel erg zeer doen.

Veel teams hadden zich aangemeld. 14 teams  van CDW, Schalkwijk, Vreeswijk, Aurora en natuurlijk SVF met wel 60 deelnemende kinderen. De organisatie was zeker tevreden.

Wie zou nu gewonnen hebben. Ik weet het niet. Het is ook onbelangrijk wie van wie gewonnen heeft.  Ze weten zelf wel hoeveel keer zij gescoord hebben.

Een uur lang hebben de talentjes voor de toekomst kunnen rennen achter de bal aan en het plezier straalde  meestal van hun gezicht af.

De foto’s staan in een album en spreken voor zich.

Dank aan de organisatie.

Wim Terwint

Hierbij de verslagen zoals de teams het hebben beleefd:

Verslag team 1 van SVF

Afgelopen zaterdag 23 oktober mochten de jongste teams van SVF weer aantreden. Ditmaal thuis op het sportpark bij SVF. Met een aantal spelertjes van het peutervoetbal kon SVF met 3 teams meedoen. Sverre, Jace, Lewis en Zef  mochten vandaag hun ‘debuut’ maken.

Team SVF 1 bestaande uit Sep, Ties, Lewis en Dani stonden op tijd klaar voor hun eerste wedstrijd tegen CDW. Door de kou hadden ze wat opstartproblemen maar eenmaal warm werd er snel een grote voorsprong genomen. Ties en Sep zorgden voor doelpunten en ook Lewis en Dani stonden hun mannetje waardoor deze wedstrijd met 4-1 werd gewonnen. De 2e wedstrijd speelden we tegen Aurora. Dit was meer een gelijk opgaande strijd en we kwamen op een 1-0 achterstand. Aurora dacht stiekem al aan de overwinning maar toch was het SVF die aan het langste eind trok en met 2-1 ook hun 2e wedstrijd winnend afsloot. Complimenten voor de veerkracht van de jongens die lekker bleven voetballen. De laatste wedstrijd was tegen Vreeswijk, dit team bleek een maatje te groot. Al snel keken de jongens tegen een 3-0 achterstand aan. Een slotoffensief zorgde voor de 3-2 eindstand. Na deze wedstrijd konden de jongens in een warme kantine genieten van een lekker bekertje limonade en een zakje chips. Prima geregeld door SVF en zeker voor herhaling vatbaar!

Verslag team 2 van SVF

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. Onze 2e voetbaltoernooi en deze keer gewoon lekker bij SVF.

We hadden een leuk team met Kiki, Zef, Stef en Wout.

Het was erg koud, maar daar lieten de kids zich niet door tegenhouden in hun korte broek.

Ze hebben keihard gewerkt en heel goed hun best gedaan en wat waren ze positief tegen elkaar als er iemand even doorheen zat! Echt een TOPteam!

We hebben uiteindelijk 1 keer gelijk gespeeld en 2x verloren, maar dat maakte allemaal  niet uit omdat we allemaal wat lekkers te eten en te drinken kregen in de kantine. Het was weer genieten!

En wat was het weer goed geregeld.

Verslag team 3 van SVF

Zaterdagochtend 23 oktober, de herfst lijkt al ingehaald door de winter! Het is waterkoud, maar SVF3 laat zich niet tegenhouden. Zodra we compleet zijn kunnen we starten met de voorbereiding op de eerste wedstrijd. We spreken af dat we goed naar elkaar moeten kijken en elkaar moeten helpen met verdedigen en aanvallen. Zodra de eerste wedstrijd is begonnen is er al de nodige spanning te zien bij enkele spelers. Voor we er erg in hebben staan we nog met 2 spelers in het veld en een paar doelpunten achter. Nog wat extra warme kleding en opbeurende woorden van de papa’s en mama’s en we gaan vrolijk verder. We spelen in totaal 3 wedstrijden, hebben veel plezier en krijgen het langzaam aan ook steeds warmer. Grootste winst is uiteindelijk dat we met 4 op het veld staan en we ook de eerste doelpunten hebben gemaakt! Gelukkig is er daarna een warme kantine met limonade en chips, want dat hebben we om 10:00 uur echt wel verdiend! Jace, Sverre, Sepp en Melle jullie hebben het super goed gedaan!