‘t Goy E3 – SVF E3

20 Sep 2015 | Pupillen

Zaterdag 12 September t’Goy E3 – S.V.F E3

Op donderdag 10 September kregen we via de groepsapp van onze begeleidster Nancy weer de benodigde informatie voor de eerste competitiewedstrijd. Voorzien van vertrektijd, speeltijd en ook het adres waar de wedstrijd gespeeld zou word. Top voor elkaar dus.

Voor aanvang liep voor de moeder van Luuk niet alles op rolletjes. Haar auto wilde niet starten maar dit probleem werd al snel opgelost. Meike en Luuk werden opgehaald en we konden als nog op tijd vertrekken richting t’Goy. (dat valt ook onder teamspirit!!)
In t’Goy werden in de kleedkamers de tenues uitgedeeld en na wat hulp van de ouders was iedereen klaar voor  de teambespreking die coach Arnold altijd nauwkeurig voorbereid. Elke positie wordt besproken zo weet iedereen wat er van je verwacht wordt op die positie. We zijn er helemaal klaar voor en hebben er zin in.
De warming-up was wat matig dat kunnen we zeker nog verbeteren. De eerste 5 minuten werd duidelijk dat het een lastig potje ging worden tegen de jongens van t’Goy. Maar daar was ineens een doelpunt voor S.V.F. Door goed verdedigend werk van Sjoerd, Simon en Babs kwam de bal via Babs bij Wisse die hem prachtig afmaakte. 0-1

Er kwamen steeds meer kansen voor t’Goy afgewisseld met zo nu en dan een kleine kans voor ons. Vooral aan het eind van de eerste helft kwamen we behoorlijk onder druk te staan. Er werd hard gewerkt door ons. Stijn onze keeper stond als een beer te keepen en maakte de ene naar de andere mooie redding. 1x leek het mis te gaan maar Stijn had duidelijk een afspraak gemaakt met de lat. Deze zou hem bij de hoge ballen helpen en ja hoor de lat werd geraakt en zo gingen we met een voorsprong van 0-1 de rust in
In de rust kregen we een peptalk van onze coach, er werd verteld wat er goed ging en waar we nog aan konden werken de tweede helft.

De tweede helft begonnen we weer met de fanatieke Floor en Joep die het veld goed breed hielden en voor elke bal vochten. Hierdoor ontstond er meer ruimte in het midden van het veld. Ook  Luuk legde heel wat meters af om onder de druk van t’ Goy te komen. Na een misverstandje in de dekking rolde de bal ongelukkig over de doellijn van Stijn.(zonder dat hij er wat aan kon doen)1-1. Gelijk ging S.V.F er weer tegen aan en lieten zich niet uit het veld slaan. Door een mooie strakke pass van Rick kwam Wisse door het midden alleen voor de Keeper, helaas stond deze zijn mannetje en kreeg Wisse de bal niet langs hem. Er volgende een snelle counter van t’Goy maar ook deze bal belandde op het dak van het doel van Stijn. Stijn gaf snel de bal aan Simon mee en deze drippelde langs de zijlijn en gaf een perfecte pass op Wisse, die hem onberispelijk links onder in het doel.2-1. Het leek goed te gaan komen. T’Goy kreeg meer kansen maar maakte ze niet af. Zou het geluk aan onze zijde zijn??
Er volgende nog wat kansjes waaronder een mooie pass van Rick op onze snelle Nova maar net te hard en de alerte keeper van t’Goy kon hem net  voor de voet van Nova weg halen. Doordat we wat opschoven naar voren kwam er achterin wat meer ruimte waar de 2 spitsen van t’Goy goed gebruik maakte. Er kwam een bal via de kluts precies voor het doel van Stijn, Babs wilde hem wegwerken maar de spits van t’Goy wist net iets sneller zijn voet er tegen aan te zetten zodat hij via de been van Babs van richting veranderde en onhoudbaar werd voor Stijn. 2-2.  In de slotfase zakte we wat terug en daar maakt t’Goy dankbaar gebruik van en wisten er nog 3-2 van te maken. Helaas, we hebben hard gewerkt maar geen punten mee naar Cothen weten te nemen.
Als nieuw gemengd team hebben we het zeker goed gedaan en dat beloofd wat voor de komende competitie wedstrijden. Volgende week spelen we natuurlijk niet ivm het 70 jarig jubileum van S.V.F. Maar er zal komende 2 weken weer hard getraind worden om op zaterdag 26 september weer alles uit de kast te halen , op jacht naar de eerste punten!!!! Groetjes Babs (en familie)