SVP – SVF, Het kan nog beter

09 Dec 2019 | SVF 1

Op een redelijk goed bespeelbaar veld, ondanks de vele regen, was het in eerste instantie aftasten door beide elftallen. De eerste kans was wel voor SVP. In de 15e minuut kwam een vrije bal op de paal. De voor de tweede keer ingeschoten bal was voor keeper Marcel Laros.

SVF deed weinig onder voor het hoger geplaatste SVP. Jammer dat men te slordig omging met de kansen. Vlak voor rust wist het wat beter spelende SVP de score te openen. Bij een voorzet vanaf links lag Marcel al gestrekt op de grond om de bal te pakken, maar een speler van SVP wist net nog de bal van richting te veranderen waardoor zij op 1-0 kwamen. Met deze stand gingen de ploegen de rust in.

Twee wissels kwamen voor SVF in het veld. Kees van Dam en Najib El Makrini voor Rik van der Mispel en Nick van Vulpen. Kees van Dam liet zich al gauw gelden. Een groot aandeel hierin was weggelegd voor Sander Mocking. Zijn voorzet op rechts was precies op maat voor Kees die de keeper van SVP met een mooie kopbal versloeg (1-1). Deze gelijke stand was niet van lange duur. In de 56e minuut werd een corner van links voor SVP al koppend omgezet in een doelpunt (2-1).

In de 62e minuut wist  Nando Koedam een afvallende bal met een beetje moeite alsnog op doel te schieten en tot grote vreugde van iedereen bij SVF verdween de bal in het doel (2-2). Voor het laatste kwartier kwam Damian Schoonderwoerd in het veld voor Roy van de Bildt.

Hopelijk zou SVF een gelijkspel over de streep trekken, de wedstrijd verliep immers sportief tussen de aan elkaar gewaagde elftallen. Door balverlies op het middenveld kreeg SVP nog een 100% kans, die zij zich niet lieten ontglippen (3-2). SVF deed er alles aan om toch nog met een punt naar huis te kunnen gaan, het harde werken werd echter niet beloond. Betere wedstrijd dan vorige week, maar een betere balbehandeling zal onder andere nodig zijn, want dan zal SVF zijn puntjes gaan pakken.

Aanstaande zaterdag 14 december speelt SVF wederom een uitwedstrijd, ditmaal tegen koploper VVA Achterberg om 14:30 uur. De foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief