SVMM – SVF, een goed spelend SVF

20 May 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

De eerste twintig minuten zagen we twee gelijkwaardige ploegen met kansen over en weer. In de 23e minuut kreeg SVF de kans om op voorsprong te komen. De scheidsrechter kende SVF een penalty toe, wegens een handsbal in het strafschopgebied. Julian Heijmans was ook nu weer trefzeker 0-1.

Niet veel later kreeg Wesley Heijmans op rechts de bal toegespeeld. Met grote snelheid ging hij richting de achterlijn. Broer Julian stond reeds in het strafschopgebied en werd door hem keurig aangespeeld en met een mooie beweging speelde hij zich vrij en bracht hij SVF op een 0-2 voorsprong. Met deze stand ging men rusten. Een stand die SVF vorig seizoen ook had aan het einde van de 1e helft. Toen verloor SVF als nog met 3-2, maar gezien het huidige spel in 1e helft zou SVF dit niet nog een keer mogen laten gebeuren.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Roy van de Bildt nam de plaats in van Nick Vermeer. Al gauw kwam SVF op 0-3. Julian Heijmans kon een mooie kans niet afronden door toedoen van de keeper van SVMM. De terugspringende bal kwam echte bij Jorn Mocking terecht die geen moment aarzelde en zo ook zijn doelpunt meepakte. Nog een kwartier te spelen in de hitte, maar SVF verzwakte niet. De ene kans na de andere. Wesley Heijmans kreeg de bal in de vrije ruimte aangespeeld en gaf een prachtige voorzet precies op maat voor Jorn Mocking. Daar waar hij bij een eerdere poging vergat om kracht te zetten was deze kopbal onhoudbaar voor de keeper (0-4).

De goal na de mooiste aanval van de wedstrijd, werd helaas door de scheidsrechter afgekeurd wegens vermeend buitenspel van Rik van der Mispel.  Een aanval uit het boekje over drie schijven. Heerlijk om naar te kijken. SVMM kreeg nog wel de kans om de eer te redden. Met een eindstand van 1-4 kunnen we terugkijken op een goede wedstrijd van SVF.

Wat zou het mooi zijn als we deze groep bij elkaar kunnen houden. Aanstaande zaterdag 25 mei de laatste wedstrijd van dit seizoen, thuis tegen DVSA om 14:30 uur.

Foto’s staan in het album.

Wim Terwint