SVMM JO9-2 tegen SVF JO9-2

17 Sep 2017 | JO09-2, Pupillen

Eindelijk is het dan zover, onze eerste voetbalwedstrijd. Ook al werden we vanmorgen weer met regen wakker, de wedstrijd gaat vandaag gelukkig wel door. En ondanks de regen hebben we er super veel zin in!

Toch wel een beetje gespannen vertrekken we naar Maarn. Daar aangekomen snel onze tenues aan en op naar het veld. We mogen eerst even een balletje trappen en dan vraagt Matthijs ons wie er op welke plek wil spelen.
We hebben 2 keepers, Owen in de eerste helft en Guus V mag in de tweede helft op doel staan. Guus vL en Bart dH (vandaag aanvoerder) spelen voorin, Ilse en Bram staan achterin en Bart dB en Guus/Owen op het middenveld.

Dan is het tijd om te beginnen. De tegenstanders hebben er ook zin in en overdonderen ons in eerste instantie. De eerste 5 minuten wordt er voortdurend op onze helft gespeeld. Gelukkig heeft Owen zijn koppie erbij en kan hij de bal uit het doel houden. Dan is het onze beurt en kunnen we laten zien dat ook wij kunnen voetballen. Helaas bereiken Bart dH en Guus vL nog niet lekker het doel van Maarn. We zien wel mooie acties!

Dan bereikt Maarn ons doel weer en wordt het met een prachtige goal 1-0. Maar we laten ons niet uit het veld slaan en gaan vol goede moed verder. We krijgen wel kansen maar het veld is nat en de bal glad. Soms rolt hij zo maar de andere kant op… Net voor rust scoort Maarn nog een keer en staat het 2-0.

Ondanks deze stand hebben we er nog steeds ontzettend veel lol in en beginnen we enthousiast aan de tweede helft. We komen steeds beter in het spel en voeren de druk op. Dan lukt het Owen om door te breken en scoort, yessss!!! Dit smaakt naar meer! Helaas laat Maarn ons niet lang genieten van dit gevoel en wordt het 3-1. Maar wij laten ons niet gek maken en willen er voor gaan. Maarn wordt er zenuwachtig van en scoort in eigen doel. Dan staat het 3-2. We voelen dat het nog kan maar ook Maarn houdt zijn hoofd er goed bij en scoort ook, helaas 4-2. Maar we blijven aanvallen en weer scoort Maarn in eigen doel, 4-3… Wat is het spannend! Net voor het eind nog een goal van Maarn, 5-3 en dit is dan ook de einduitslag.

Maar wat hebben we goed gespeeld! We lieten ons niet uit het veld slaan en hielden de moed erin. Er waren mooie acties te zien en technisch gezien waren we misschien wel de betere. Maar het allerbelangrijkste is toch het plezier waarmee deze kanjers dit spelletje spelen, het wordt vast een mooi seizoen!

Bart den Hartog