SVMM een maatje te groot voor SVF

05 Mar 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Na een week vol ijspret toch nog voetballen deze zaterdag en wel de uitwedstrijd tegen SVMM.
Voor SVMM was het zaak om te winnen en zodoende de aansluiting te behouden met de kopgroep. SVF wist dat zij een goede wedstrijd moesten spelen om hier een goed resultaat te kunnen boeken.

Bij SVF ontbraken, Remco den Broeder, Mick van de Bildt en Julian Heijmans. Geblesseerd of door een andere oorzaak.

SVF begon goed aan de wedstrijd en dit resulteerde zelfs in de 15e minuut met een doelpunt.
Martin Oostveen bediende Roel Barten op links met een goede verre pass. Na de bal onder controle te hebben gebracht schoot Roel op doel en deze verdween in de uiterste rechterbovenhoek.(0-1)
In de 17e minuut kreeg Rigino Odijk de bal op het middenveld. Deze gaf de bal mee aan de goed vrijlopende Niels van den Berg. Deze omspeelde de back en de keeper en bracht tot grote verbazing
SVF op een 0-2 voorsprong. Wat wel bij SVF lukte daar slaagde SVMM er niet in om de vele kansen om te zetten in een doelpunt.

In de 20e minuut dacht SVMM wel te scoren, maar de scheidsrechter constateerde dat de bal niet over de doellijn was geweest. Protest natuurlijk door iedereen van SVMM maar de scheids hield
voet bij stuk. Inmiddels was Justin Schoonderwoerd wegens een blessure gewisseld voor Jeffrey Westeneng. Het zou mooi zijn als SVF met 0-2 zou kunnen gaan rusten. De druk van SVMM werd echter steeds groter en met kunst en vliegwerk wist SVF het doel schoon te houden. In de 45e minuut scoorde SVMM eindelijk. Keeper Kevin Kroon wist een schot van SVMM in eerste instantie nog goed te stoppen, maar de terugspringende bal werd alsnog tot doelpunt verwerkt.  Het tijdstip van scoren was natuurlijk erg belangrijk voor SVMM.(1-2) Zou SVF   dit zo kunnen houden. !!!!??????

Het betere spel van SVMM uit de eerste helft, lieten zij ook in de tweede zien. Hard werken was het enige wat SVF hier tegenover kon zetten. Men kwam niet toe aan een uitgespeelde kans.
Ballen die hoog naar voren werden geschoten. De achterhoede had veel te weinig aanspeelpunten op het middenveld. SVMM was hier heer en meester. SVMM scoorde nog vier maal. Twee doelpunten, in de 61e en 65e minuut, kwamen vanuit een corner, waarbij SVF te weinig weerstand boot. In de 66e minuut mocht SVMM en penalty nemen na een overtreding van Nick Vermeer. Deze werd echter hoog overgeschoten. Thomas van Dijk, de laatste wissel op de bank, kwam binnen de lijnen voor Sander Mocking en zo kon ook hij zijn minuten maken.

Het laatste doelpunt kwam tot stand door een penalty. Na een overtreding van Jorrit van Dam, mocht SVMM weer een penalty nemen. Deze werd nu wel goed benut.
Eindstand 4-2. De beste ploeg had terecht gewonnen.

a.s. Zaterdag speelt SVF de uitwedstrijd tegen GVC om 14,30 uur. Kijkend naar de ranglijst zou SVF nu weer de punten moeten pakken.

Wim Terwint

FOTO’S