SVL JO9-1 v SVF JO9-2G

03 Oct 2018 | JO09-2G

29 september 2018

We zijn beland in Langbroek, eigenlijk dus gewoon een semi-thuiswedstrijd. Een uurtje vroeger dan gepland, we beginnen -op verzoek van SVL- om 09:00 uur in plaats van 10:00 uur. Eigenlijk niet zo erg, want dan zijn we eerder klaar en het andere voordeel; Langbroek is lekker dichtbij.

De eerste koudjes zijn in de lucht, ondanks het mooie weer toch een afmelding. Jayden is er niet vandaag, beterschap ?. Over luchtjes gesproken, in Langbroek is er ook één ‘aanwezig’. De boeren zijn druk…..zo te ruiken. Maar goed, de beginnende herfstochtenden lijken te zijn aangebroken, daar hoort dit geurbeleid ook bij. Onze leider Patrick meldt dat SVL in de bekercompetitie alle potjes met grote cijfers heeft gewonnen. We zijn gewaarschuwd. Maar ook, wat zeggen cijfers. Wij hebben ook alle bekerwedstrijden gewonnen hè.

We staan na een heerlijke warming-up aan de start van de wedstrijd. SVL inderdaad grote jongens. De eerste minuten zijn het gebruikelijke aftasten en de kat uit de boom kijken. Ondanks het feit dat de laatste twee niet echt in de nabijheid aanwezig zijn, gaat het dus gewoon voetballen worden en ons best doen. Nou, wederom, aan ons best doen ligt het niet! Lees rustig verder, want deze wedstrijd gaat de geschiedenis in als de beste tot nu toe.

Het begin van de wedstrijd laat de krachtmeting voor vandaag meteen zien. Wordt een zware pot. SVL begint goed aan de wedstrijd, onze boys en girls moeten een tandje bij zetten en de mouwen opstropen. Na 5 minuten krijgt Tygo de eerste kans. Hiervan net bekomen krijgt SVL een corner, deze wordt in eerste instantie nog weggewerkt maar een ‘voorzetschot’ gaat langs keeper Bente. Grrrr…..1-0. SVF gaat een tandje bijschakelen. Een schot van Wissam gaat net over. Het team gaat nu echt voetballen. Zo hé, wat spelen ze mooi samen. Overspelen en elkaar aanspelen gaat met de week beter, nu helemaal super! Zoals zo vaak wordt het harde werken beloond. Karel scoort weliswaar in de 10e minuut 1-1, maar deze goal kan ook worden toegerekend aan het hele team. Wat een teamwork ????????.

Na de break scoort SVL de 2-1. Eerlijk is eerlijk, een goeie goal. De wedstrijd is in balans met een solide SVL en een zeer goed spelend SVF. De periode na de 1e break is voor SVF. Iedereen is in topvorm. Tygo, Karel, Teun, Joep, Bente, Wissam, Ilana en Jasper spelen op hun toppen. Dit heet genieten. Het warme zonnetje op onze rug zorgt er extra voor dat de jassen uit kunnen. Net voor de rust een goede kans voor SVF. Een schot van Karel wordt net gered door de SVL keeper Bruce Grobbelaar (dat betekent; niet balvast). Ik geef toe, dit is er een uit de oude doos.

Even pauze en de watervoorraad aanvullen. De zweetdruppels vloeien rijkelijk. Powerrr ?‍♂?‍♂?‍♂?‍♂ Na de rust gaan we er eens echt voor zitten….euh, ik bedoel staan. SVF vlamt, swingt en gaat even de spierballen laten zien. Het leidt tot de 2-2 door Jasper! Kort daarna een moment dat Karel alleen op keeper afloopt. Ook de keeper verdiend een pluim, een paar zuivere doelpogingen van SVF worden door hem geweerd. Maar we voelen aan de kant aan alles dat de goals niet kunnen uitblijven! Er volgt een fase van bikkelen en werken, SVF speelt weer vol met de druk erop! SVL moet een keer gaan breken.

Na de 2e break komen we voor met 2-3. Een geblokt schot van Jasper wordt alsnog in het netje gewerkt door Karel.
En dan een langverwacht én uitgesproken moment, Joep scoort 2-4. Jahoe, zijn 2e in zijn voetbalcarrière. En wat voor een. De leider ziet het goed in; Joep krijgt gelijk een -tijdelijke- publiekswissel, om er even van te genieten ?. SVL komt kort hierna nog terug tot 3-4. Wat een spanning!! Vasthouden nu SVF!!

Maar daar is Tygo, de captain van vandaag. Wat scoort hij een lekker goaltje zeg. De uitgeschoten bal van de keeper opvangen en zonder genade zelf de bal in het linker hoekje schuiven. 3-5. Dit geeft weer wat lucht.
Eigenlijk is het team een diesel, die langzaam op gang komt en eenmaal op stoom de tegenstander langzaam in de hoek drukt. Dat wordt extra duidelijk als de pijp leeg is bij de tegenstander en Karel de 3-6 aantekent. Een formidabele pot voetbal! Hé, daar is toch weer een kat! Dit keer in ‘t bakkie. ? We kunnen gaan douchen ?

Trainers en leider; chapeau hoe het team wordt samengesmeed tot een eenheid, dat bereid is om voor elkaar te werken en samen te spelen! ?????? Volgende week om 09:45 uur thuis tegen Saestum. Leuk als we weer allemaal komen kijken en genieten van onze toppers! ⚽