SVL E1 – SVF E3G

19 Jan 2016 | Pupillen

Zaterdag 16 januari 2016 spelen we een vriendschappelijke wedstrijd in Langbroek. Als we aankomen komen we erachter dat de tas nog in de berging staat bij SVF. Gelukkig gaan Arjan en Jan-Willem (papa) deze gauw ophalen. Dus draaien we het vandaag om en beginnen we eerst met de voorbespreking en daarna wordt er omgekleed.

Arnold is op skivakantie dus vandaag doet Nancy (mama) die en de opstelling en Stephan onze trainer komt assisteren. Helaas moeten we het zonder Wisse doen omdat hij geblesseerd is aan zijn arm. Sjoerd begint als wissel en we spelen 8 x 8.

Al vrij snel valt er een doelpunt. Echt een pech bal, want SVL geeft een voorzet die tegen Babs’ voet aankomt en pardoes het doel invliegt. 0-1. We zijn net begonnen dus het kan nog alle kanten op. Dan krijgen we een corner tegen, maar Simon staat op de goede plek waardoor de corner geen kans krijgt. Een schot van SVL gaat over het doel. Helaas is hun volgende aanval raak. 0-2. Stijn begint als spits en schiet op het doel maar net naast. Corner voor ons. De bal komt naar Rik en hij scoort. 1-2. 5 minuten later geeft Joep een assist op Stijn en hij scoort het 2e doelpunt. 2-2. Sjoerd kan een paar keer van achteren helemaal naar voren en is de tegenstander mooi te vlug af. Nova verdedigt en heeft de opdracht dat ze de bal ook uit mag schieten, als ze in duel is, en dat lukt haar verschillende malen.  Super. Dan is het rust.

Wordt spannend en na wat aanwijzingen van Stephan gaan we weer verder. Floor staat nu wissel en gaat daarna op de plek waar Joep (linksvoor) stond. Na het wisselen trapt Luuk de bal uit, maar een tegenstander pikt de bal snel in en schiet hem langs Luuk het doel in. 2-3. Vanaf nu krijgt SVL wel wat kansen maar de eerste keer schieten ze op de paal. De volgende gaat erin 2-4. En de derde op de kruising …. mis. Wij weer in de aanval, maar krijgen een tegenstoot van SVL. Hele mooie redding van Luuk! En wel meer mooie reddingen deze wedstrijd. Floor maakt het de tegenstander ook lastig en ze zet haar voet mooi voor de bal. Bij de volgende aanval van ons pakt Joep, die nu in de spits staat, zijn kans en schiet raak!

Wedstrijd is voorbij. 3-4 is de stand, maar het was een hele mooie wedstrijd! Trots op ze!

Nancy en Joep