SVJ J08-1 tegen Saestum JO8-3

01 Oct 2017 | JO08-1, Pupillen

9:15 uur verzamelen op ons eigen sportpark. Na een zoektocht naar kleedkamer 3, kwam de volgende uitdaging: waar zijn de tenues? Ook die zijn gevonden. We kunnen beginnen.

Nog even shinen voor de teamfoto. En dan warmlopen en inspelen. Helemaal klaar voor de wedstrijd. Lars is afwezig en we hebben Sem als vervanging.

We starten met Vigo als wissel. Veel balbezit en veel druk op de goal van de tegenstander. Goede bal onderschepping en via Tygo komt de bal bij Sem. Maar de keeper komt op tijd uit. Net geen doelpunt.

Saestum komt door maar door goed verdedigend werk van Tim en een redding van Freek wordt een goal voorkomen. Even later weet Saestum helaas de 0-1 op het bord te zetten. Na weer een periode van balbezit weten we geen kans te creëren . Dan komt Saestum met een bal op de doelpaal. Blijft 0-1. Na een goede redding van Freek komt de bal in de kluts en komt ie zo hoog dat de keeper hem niet kan redden. 0-2. Ruststand.

Na de aftrap verliezen we de bal. En na een break van de tegenstander weet Bente de tegenstander niet te stoppen en schieten de 0-3 binnen. Na een uittrap komt de bal weer niet weg. Na een bal op de lat wordt hij uiteindelijk weer er in getikt. 0-4. Een goed afstandsschot en niet te keren. 0-5. Na gekluns achterin bij Saestum komt de bal bij Vigo die hem ver in de hoek schiet. Gevalletje doellijntechnologie 2.0 . 1-5. Via een bal op de paal weten ze de 1-6 op de teller te zetten en even later de 1-7 ondanks goed verdedigend werk van Tom.

Er wordt goed verdedigd en er komen Geen doelpunten meer.

De strafschoppen in de regen waren zeer succesvol. En de team lol blijft er gewoon. Wedstrijdje ver plassen onder de douche. Is er toch een winnaar vandaag.

Volgende week weer een thuiswedstrijd. Nu tegen Delta Sports uit Houten. We zetten de stijgende lijn voort.

Patrick Terschegget