SVF zoekt vrijwilligers met groene vingers voor haar bij- en vlindertuin.

08 Jul 2020 | Laatste Nieuws

Ruim een jaar geleden heeft SVF voor haar strook tussen het kunstgrasveld en de tennisbaan een bij- en vlindertuin laten aanleggen door Mocking hoveniers. Dit project is mede mogelijk gemaakt door Van Vliet duurzaam hout, de gemeente en het Ondernemersfonds.

Inmiddels bloeien de planten weelderig en kan iedereen de tuin bewonderen. Voor het periodieke onderhoud  in het eerste jaar heeft SVF afspraken gemaakt met Mocking hoveniers.  Een groep senioren  helpen hierbij door het onkruid te verwijderen.

De tuin wordt tevens voor schoolprojecten gebruikt. Regelmatig zijn er kinderen van Partou en de Toermalijn te vinden die een opdracht krijgen over de planten en dieren.

Wij zijn blij met onze tuin maar stellen ook vast dat hulp gewenst is om de tuin mooi te houden.

Daarom is het bestuur op zoek naar vrijwilligers met groene vingers. De bedoeling is dat er 1 keer per 4 weken onderhoud plaatsvindt door 4 personen voor de duur van 3 uur.  In januari zijn er geen onderhoudswerkzaamheden.

Ben je enthousiast na het lezen van dit bericht en wil je graag een bijdrage leveren om de tuin mooi te houden, reageer dan naar de vrijwilligerscoördinator van SVF (Sander Botman). info@svfcothen.nl

Met groene groet

Het bestuur.