SVF Zat.2 – SVP Zat. 7

23 Feb 2016 | SVF 2 zaterdag

Zaterdag 20-02-2016 is de dag dat SVF zaterdag 2 mag aantreden tegen SVP zaterdag 7.  SVF mag de wedstrijd beginnen in volledig nieuwe tenues gesponsord door Toernooivoetbal.nl. De heren van Toernooivoetbal.nl zijn aanwezig bij de wedstrijd en dit geeft een goede rede om nog extra hard er tegen aan te gaan.

Dit gebeurd ook in de eerste helft. Na 10 minuten komt SVF op voorsprong door een pingelactie van Jan Willem Hiele. Na een aantal spelers van SVP gepasseerd te zijn schuift hij de bal langs de keeper in het hoekje. (1-0) Nog geen 5 minuten later krijgt Jan Willem Hiele een diepe bal die hij direct terug legt op de rand van het 16 meter gebied. Hier staat Sebastiaan Aperloo die de bal hard langs de keeper van SVP schiet. (2-0) SVP komt snel met een antwoord door een goede aanval af te ronden met een doelpunt. (2-1) Maar SVF blijft druk zetten en heeft ook succes. Een corner lijkt uit te gaan langs de 2de paal maar daar is Uriel Wasia die de bal nog schitterend weet binnen te koppen. (3-1) Vlak voor rust krijg SVF dan nog een een vrije trap buiten het strafschop gebied. Uriel Wasia gaat achter de bal staan en weet de bal prachtig over de muur en in het kruis te krullen. (4-1) Tijd voor beide teams en scheidsrechter Hans de Ligt om warme voeten te halen en een lekker bakkie thee.

De tweede helft begint in een koude regenbui die de gehele tweede helft zal blijven hangen. SVF begint niet goed aan de 2e helft. SVP krijgt veel ruimte en word gevaarlijker. Halverwege de tweede helft word SVP dan ook beloond door de bal langs een niet helemaal goed uitziende Jan Willem Hiele te schuiven (laten wij het op de regen houden…). (4-2) SVP blijft hierna druk zetten en verdient hierdoor een corner. De corner word weggewerkt maar komt recht in de voeten van de tegenstander. De speler van SVP twijfelt niet en haalt direct uit. Een keiharde streep in het kruis is het gevolg. Schitterende goal. (4-3) Om het nog een stukje moeilijker te maken voor SVF besluit Charlie van de Kuijlen het volgende. Hij ziet in zijn ooghoek dat zijn vriendin inmiddels de bank van SVF warm houd. Charlie twijfelt geen minuut en haalt een speler van SVP hard onderuit. Een gele kaart is het gevolg. Hij kan zijn vriendin gaan vergezellen. Gelukkig weet SVF het vol te houden tot het einde van de wedstrijd. Hans de Ligt besluit dat het genoeg is en SVF wint met 4-3.