SVF wint met 3-1 van Kesteren

20 Feb 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Ook vv Kesteren is een geheel nieuwe tegenstander voor SVF. In een afdeling met diverse leuke dorpsclubs voelt SVF zich als een vis in het water en ook Kesteren is zo’n echte dorpsclub. Vanwege weersomstandigheden werd ook nu (verplicht) gebruik gemaakt van het kunstgras en dat past ons eerste wel.

De eerste helft speelt SVF prima voetbal. Er wordt goed gecombineerd en van achteruit gevoetbald. Een mooie aanval over rechts eindigt met een goeie voorzet van Niels vd Berg, welke schitterend wordt afgerond door Rick vd Mispel. S.V.F. krijgt diverse prima kansen om de score verder uit te bouwen, maar in de afronding laten we dat liggen. Tot het moment dat Juliën Heijmans van afstand het doel van Kesteren onder vuur neemt. De keeper ziet er niet goed uit en ziet de bal in het doel belanden. In de laatste minuut van de eerste helft volgt een diepe bal op Mick vd Bildt, welke door twee verdedigers en de keeper van Kesteren niet goed beoordeeld wordt. Het gevolg is dat Mick de bal onder controle krijgt en binnen schiet.

En zo eindigt een prima eerste helft in een 3-0 voorsprong. Ook Kesteren had kansen om tot scoren te komen echter zij hadden het vizier niet echt scherp staan vandaag. Een ruststand van 5-1 of 5-2 had ook zeker gekund. Het enige minpuntje wat genoemd zou kunnen worden was dat SVF de wedstrijd niet “op slot” gooide met een hogere score, waar dat zeker had gekund.

De tweede helft liet een ander beeld zien. SVF kwam niet scherp uit de rust en al snel wel de 3-1 gescoord. Alle hens aan dek dus, want nog een tegentreffer zou de zaak behoorlijk op zijn  kop kunnen zetten. SVF zakte wat in en bleef via de counter gevaarlijk. Betekend wel dat de wedstrijd inboette aan het kijkplezier, maar het betekende ook dat Kesteren op een paar kansjes na, niet gevaarlijk kon worden.

Kortom: een prima en verdiende driepunter die er voor zorgt dat we stevig bovenaan staan in het rechterrijtje.

Niet vergeten mag worden dat we konden beschikken over een zeer goeie scheidsrechter. Een jonge vent die een prima pot op de mat legde en dat werd zelfs door de verliezende partij beaamd.

Aanstaande zaterdag weer thuis tegen Echteld, aanvang 14.30 uur.

Kees Mocking